Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

Activitats amb secundària

Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials

Aquest espai vol ser la porta d'entrada que faciliti la interrelació entre l'ensenyament secundari i la Facultat. Considerem necessari enfortir, ampliar i millorar els vincles de la Universitat amb l'educació secundària i els cicles formatius superiors.

Us presentem en els diferents apartats propostes d'activitats i informacions que pensem que poden ser del vostre interès.

Les jornades de portes obertes (JPO) estan pensades específicament per a que vingueu a conèixer la Universitat, us explicarem els estudis que s'ofereixen, us ensenyarem els edificis...

• Jornada de portes obertes per a estudiants: divendres 16 de febrer de 2024
  • Jornada de portes obertes per a families: dissabte 4 de maig de 2024

Per a més informació general sobre les JPO a la UdG consulteu aquesta pàgina .

L'Olimpíada d'Economia és un concurs acadèmic d'àmbit estatal, que té com a objectiu estimular i fomentar l'estudi de l'economia i de l'empresa entre el jovent i aprofundir els lligams necessaris entre els estudis de secundària i la universitat.

Aquesta activitat ofereix l'oportunitat als i les estudiants d'Economia de l'empresa de segon de batxillerat dels institus i centres de secundària de la província de Girona, públics i privats, de poder participar a la fase estatal, que cada any se celebra a una Universitat diferent.

Per a més informació consulteu aquesta pàgina .

És una activitat de caràcter acadèmic per tractar el món de la borsa d'una manera acompanyada i sota una perspectiva educativa. Lluny de presentar una activitat lúdica que estimuli la competició i guanyar un premi, l'objectiu d'aquest joc és oferir un complement pedagògic en el moment d'estudiar a l'aula el finançament de les empreses de manera responsable.

Adreçada a alumnes de batxillerat que facin l'optativa d'Economia, Economia d'Empresa i a l'alumnat de Cicles Formatius de Grau Mitjà, Grau Superior o CFA.

759 estudiants d’instituts i centres formatius de les comarques gironines han participat al Joc de Borsa 2022

El Joc de Borsa és una activitat de caràcter acadèmic per descobrir el món borsari i el finançament responsable de les empreses. Vint-i-nou centres, entre instituts i centres formatius han participat en la quarta edició d’aquesta iniciativa.

La quarta edició del Joc de Borsa de la Universitat de Girona (UdG) ha aconseguit una nova participació de 759 estudiants preuniversitaris que han competit des de l’1 de febrer fins al 11 de març en aquesta activitat de caràcter acadèmic per descobrir el món borsari.

El Joc de Borsa està organitzat per la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, Renta4 i ICE;  es dirigeix a l’alumnat de 1r de batxillerat que fan l’optativa d’Economia i a l’alumnat de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior i CFA, que hi participen de manera individual.

L’objectiu del Joc de Borsa és, des d’una perspectiva lúdica, oferir un complement pedagògic per l’estudi del finançament de les empreses de manera responsable. Dins la simulació del joc de borsa, els docents poden escollir les activitats més adients per avaluar l’alumnat. Segons les indicacions generals del concurs, els participants només poden invertir en empreses de l’IBEX 35, dins l’horari borsari, i disposen de 60.000 euros virtuals. Setmanalment, han de fer obligatòriament un mínim de cinc operacions.

Hi han participat els 29 centres educatius següents: CFA Girona, CFA La Selva,  CFA Sant Feliu de Guíxols, C FEDAC Sant Narcís, CFA Torroella de Montgrí, Institut Abat Oliba, Institut Anton Busquets i Punset, Institut Baix Empordà, Institut Bosc de la Coma, Institut Cap Norfeu, Institut Cendrassos, Institut de Celrà, Institut Frederic Martí Carreras, Institut Illa de Rodes, Institut Llançà, Institut Montgrí, Institut Montsacopa, Institut Narcís Xifra Masmitjà, Institut Narcís Monturiol, Institut Olivar Gran, Institut Pere Borrell, Institut Ramon Coll i Rodés, Institut Salvador Espriu, Institut Sant Feliu de Guíxols, Institut Santa Coloma de Farners, Institut Santa Eugènia, Institut Serrallarga, Institut Vallvera i Institut Vescomtat de Cabrera.

S’han lliurat un total de 8 premis, a qui obté la millor rendibilitat i es distribuiran de la manera següent:

• Premi per cada comarca: 8 iPads, un per al/ la jugador/a amb millor puntuació de cada comarca.
  • Premi per al millor participant gironí: 1 portàtil al/la  jugador/a més ben classificat/da

Estudiants premiats:

1r Garrotxa                    Marc Pont Bartolí, Institut Bosc de la Coma

2n Baix Empordà          Emely Dayana Quiroz Osorio, Institut Montgrí

3r Gironès                     Isabela Paunescu, Institut de Celrà

4r Cerdanya                   Adrià Docampo Clot, Institut Pere Borrell

5è Alt Empordà             Quel Pellissa Fernández, Institut Olivar Gran

6è Ripollès                     Berta Vallverdú Bachs, Institut Abat Oliba

7è La Selva                     Sergi Oller Garcia, Institut Serrallarga

8è Pla de l’Estany           Desert, per manca d’inscrits

És un concurs de problemes d'economia en grup adreçat a alumnes de 4t d'ESO que cursen la matèria d'Economia. Amb aquest concurs es pretén incentivar i estimular l'estudi de l'economia de manera col·laborativa.