Oficina de Salut Laboral

Emergències

Seguretat en cas d'emergència

Incendi

• Allunyeu-vos i tanqueu la porta del local afectat per tal de confinar l’incendi.
  • Aviseu al punt de comandament o premeu el polsador d’alarma d’incendi més proper.
  • Mireu de donar igualment avís a les persones que es trobin a prop i es puguin veure afectades.
  • Només provareu d’apagar l’incendi quan la magnitud del mateix ho permeti, si us trobeu preparats per fer-ho i disposeu de coneixements de lluita contra incendis, això sí, posant sempre per davant la pròpia seguretat.

Important, cal valorar si el foc es petit i poc estès, si hi ha poc fum i si la sortida està garantida. Només intervindrem quan es donin totes aquestes circumstàncies.

Evacuació

• En comunicar-vos que hi ha una emergència, deixeu el que esteu fent i sortiu ordenadament.
  • Sortiu del vostre espai de treball.
  • No torneu enrere a recollir efectes personals.
  • Si hi ha foc o fum, no passeu. Tanqueu portes i finestres dels espais evacuats i doneu senyals de la vostra presència per qualsevol mitjà.
  • Dirigiu-vos al punt de reunió que us indiquin.

Confinament

• Si us informen d’un risc exterior, mantingueu la calma.
  • Tanqueu totes les portes i finestres que donen a l’exterior.
  • Atureu les instal·lacions de climatització i ventilació.
  • Mantingueu-vos dins dels vostres locals fins a nou avís.
  • No sortiu del vostre espai i segui les possibles instruccions. Espereu fins que us indiquin que podeu sortir.

Telèfons

En la mesura possible, primer trucar a la vostra consergeria.

Emergències :
112