Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Pla Local per a la prevenció de l’absentisme escolar en clau comunitària al Prat de Llobregat

Projecte de recerca

recerca

Membres de l’equip: Edgar Iglesias, Anna Planas, Lara Morcillo i Mauro Moschetti (UAB)

L’encàrrec de treball es fa a partir de la demanda de l’Ajuntament del Prat. Aquest treball s’emmarca en el Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE) que promou el Departament d’Educació. Concretament aquest procés correspon a l’Àmbit 4 “Acció educativa comunitària i oportunitats educatives més enllà de l’escola”, i en la seva mesura 17 “ Actuacions comunitàries contra l’abandonament escolar”.

Objectiu:

• Dissenyar i desenvolupar un procés d’avaluació participativa que permeti construir el nou pla local sobre absentisme escolar en clau comunitària
  • Enfortir la dimensió socioeducativa del Prat des d’una perspectiva comunitària.

El projecte es desenvolupa entre el maig del 2021 i el juliol del 2022.

Dissenyar i aplicar la metodologia de treball des d’una doble perspectiva:

• Suport metodològic al disseny del nou Pla.
  • Disseny i aplicació d’instruments quantitatius i qualitatius per a la recollida de les dades. Concretament, enquesta, entrevistes individuals i en grup, grups de discussió i dinàmiques de participació col·lectiva.

Les fases de treball són tres: Concreció (maig 21 – juliol 21), recollida de dades (setembre 21 – febrer 22), redacció (març 22 – maig 22).

Producte final

S’espera presentar el nou Pla, producte d’aquest procés de treball compartit, a través d’un document validat i consensuat pels agents socioeducatius del Prat.

També podeu consultar aquesta notícia sobre el projecte

Sessió 4 - 23 de novembre 2021, Comissió Local, Pla de prevenció de l'absentisme escolar en clau comunitària - Ajuntament Prat de Llobregat, gencat i LIBERI