Escola de competències

Estades de pràctiques a la Delegació del Govern davant la UE (curs 2019/2020)

La Delegació del Govern davant la UE (DGUE) ofereix places de pràctiques curriculars i extra curriculars, per a estudiants d’universitats catalanes amb les que el Departament d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència ja tingui o signi el Conveni de cooperació educativa, durant el curs 2019/2020.

Període i durada:

Les pràctiques es podran realitzar durant el període setembre 2019 – juny 2020 (exclòs període 21 desembre – 4 de gener).

La durada s’ajustarà al nombre d’hores exigides al currículum de l’estudiant.

Presentació de candidatures

L’alumne interessat s’ha de posar en contacte amb la universitat.

Posteriorment, el candidat o candidata haurà d’enviar una carta de motivació + CV a l’adreça: rrhh.ue.exi@gencat.cat

Els perfils sol·licitats

Estudiant de  dret i/o economia i amb estudis o coneixements sobre el funcionament de la UE

Estada mínima de 4 setmanes i màxima 5 mesos

Horari genèric de dilluns a dijous; de 9h a 13h i de 14h a 17h – divendres: de 9h a 15h (38h setmanals)

El candidat/a participarà en l’activitat habitual de la Delegació i en concret en l’activitat d’anàlisi de l’agenda de la UE i elaboració d’estratègies de lobby, fent seguiment dels diferents posicionaments i debats sobre les polítiques UE rellevants per Catalunya. Al concloure l’estada haurà de realitzar un informe final de pràctiques. Un tutor/a li serà assignat durant la seva estada.

Estudiant de Relacions internacionals amb estudis o coneixements sobre el funcionament de la UE

Estada mínima de 4 setmanes i màxima 5 mesos

Estudiant de Ciències Polítiques i de l’administració amb estudis o coneixements sobre el funcionament de la UE

Estudiant de Comunicació Internacional

Competències avançades en anglès i/o francès i/o neerlandès

Estada mínima de 4 setmanes i màxima 5 mesos

El candidat/a col·laborarà en la redacció i preparació de noticies sobre la participació de Catalunya a la UE; Generarà continguts per les xarxes socials de la Delegació davant la UE; Donarà suport en l’elaboració d’estratègies de comunicació amb els mitjans i donarà suport en l’alimentació de les bases de dades internes sobre l’activitat de la Delegació. Al concloure l’estada haurà de realitzar un informe final de pràctiques. Un tutor/a li serà assignat durant la seva estada.

Llicenciatura en traducció /interpretació

Competències avançades en anglès i francès i/o neerlandès

Estada mínima de 4 setmanes i màxima 5 mesos

El candidat/a col·laborarà en la redacció i traducció de textos que elabora la Delegació en l’actualització dels materials de la versió angles de pàgina web de la delegació i revisar textos escrits en les llengües esmentades. Al concloure l’estada haurà de realitzar un informe final de pràctiques. Un tutor/a li serà assignat durant la seva estada.

Llicenciatura en biblioteconomia i documentació

Estada mínima de 4 setmanes i màxima 5 mesos

Horari genèric de dilluns a dijous; de 9h a 13h i de 14h a 17h – divendres: de 9h a 14h (38h setmanals)

El candidat/a col·laborarà en la classificació de les publicacions que rep la Delegació  i en la identificació de material de presentació  de projectes i iniciatives catalanes d’interès per les institucions europees. S’encarregarà d’organitzar l’arxiu de documentació en suport físic i digital que rep la Delegació. Al concloure l’estada haurà de realitzar un informe final de pràctiques. Un tutor/a li serà assignat durant la seva estada.