Escola de competències

Un vincle permanent amb la Universitat de Girona

L’Hospital Sociosanitari Mutuam Girona és un centre referent en l’atenció sociosanitària de les comarques de Girona, un recurs hospitalari polivalent ubicat al costat de l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta. Especialitzat en l’atenció a pacients crònics complexos, a persones que pateixen malalties geriàtriques o neurològiques o que es troben en situació de convalescència o recuperacions d’estades hospitalàries.

L’ Hospital Sociosanitari Mutuam Girona és un centre concertat amb el Departament de Salut de la Generalitat que disposa també d’algunes places privades.

Mutuam Girona acull cada any estudiants en pràctiques de la Universitat de Girona. El perfil dels estudiants seleccionats es basa sobretot “en què els hi agradi l’atenció a les persones grans i a les persones amb malalties cròniques o el final de vida”.

“Les competències que més valorem dels estudiants en pràctiques són: competència tècnica, treball en equip, habilitats comunicatives i socials: empatia, escolta activa, assertivitat, gestió de conflictes..., lideratge i capacitat d’organització”.

Acollir estudiants en pràctiques també és un enriquiment per a Mutuam Girona. “Als nostres professionals els hi aporta estar al dia de tots els coneixements, donada la responsabilitat de formar futurs professionals i la satisfacció de participar en el seu procés de formació. Mentre que a la institució aporta mantenir relacions amb la universitat i una borsa de treball de futurs empleats, dels quals coneixem quines són les seves actituds i aptituds”.

Mutuam Girona manté així un vincle amb la Universitat de Girona per a qualsevol necessitat d’incorporació laboral en el personal assistencial, tant per baixa IT, AT, baixa maternal, excedències, canvis de lloc de residència, jubilacions, etc.