Escola de competències

Crea fàcilment Apps per a Android sense programar

APP Inventor és al mateix temps un llenguatge de programació, una eina de disseny i un entorn de desenvolupament d'aplicacions que funcionen sota el sistema operatiu Android, present en el 90 per cent dels nostres dispositius mòbils.

Per què APP Inventor?

És fàcil. Es va dissenyar per a fer accessible la programació a persones amb zero experiència en el desenvolupament d'aplicacions. La programació es realitza en una plataforma d'usuari clara i online, sense necessitat d'entorns o programes complicats, amb opcions senzilles que permeten arrossegar i deixar anar blocs de codi de programació sense necessitat d'escriure línies de text confuses. Els resultats són immediats i poden veure's tant en el simulador d'execució com en el teu dispositiu Android en directe.

Normalment els llenguatges de programació tenen estranyes regles de sintaxi, requereixen molta pràctica i temps per a aprendre els comandos, regles d'escriptura i necessitem donar-los sentit als signes de puntuació.

En APP Inventor la corba d'aprenentatge és molt ràpida i les fonts per a progressar ràpidament són accessibles. Ens centrem en la lògica de la programació, pensant únicament en el que volem programar, solucionant problemes de forma metòdica sense haver de preocupar-nos de la sintaxi. Ens centrem en la lògica de la programació per a augmentar la creativitat i les habilitats en la resolució de problemes quotidians.

És programari lliure. El programari lliure es considera el camí cap a la democratització, accessibilitat, del desenvolupament de programes. Darrere de l'usuari habitual d'aquest entorn de programació ens trobem a un grup de desenvolupadors que contínuament estan millorant la plataforma d'ús d'APP Inventor.

Què necessitem per a començar a programar?

• Un problema, motiu, que tinguem necessitat de solucionar a través del desenvolupament d'una aplicació mòbil.
  • Un ordinador amb sistema operatiu Linux, MacOs o Windows amb connexió a Internet. Es treballa online i per tant ens permet mobilitat, sense haver de lligar-nos a un lloc de treball en concret.
  • Un compte de correu electrònic de Gmail, que ens permet treballar en la plataforma de desenvolupament.
  • Llapis i paper per a plantejar el problema i el desenvolupament lògic que ens permeti aplicar una solució, en definitiva, pensar i actuar.

Què m'ha de moure a programar?

La programació és un procés constant de comprovació lògica dels nostres propis pensaments. Ningú té una lògica semblant, ni perfecta. Ens trobarem errors en el camí d'aprenentatge, que en definitiva són una oportunitat per a aprendre i part del procés del desenvolupament personal.

Avui dia molts professionals de sectors no tecnològics s'adonen que per a dur a terme els seus projectes necessiten plasmar-los visualment en dispositius que es troben de forma quotidiana a les nostres mans (mòbils, tablets, rellotges, …..)

ACTIVITAT RELACIONADA

Crea la teva APP per Android amb Google APP Inventor