Escola de competències

Article d'opinió: "Escola de competències, la gran porta al futur professional"

L’Escola de Competències és un projecte innovador nascut aquest curs 2018/19 gràcies a UdGOcupació. El seu objectiu és apropar estudiants i titulats a experts en competències com l’autoconfiança, la comunicació, l’emprenedoria, el lideratge, la motivació, la negociació i el networking, uns coneixements imprescindibles per destacar i tenir èxit en un mercat laboral cada vegada més competitiu.

Segons el meu punt de vista com a assistent a les formacions, puc dir que a cada càpsula en la qual vaig assistir, em vaig trobar aules plenes de persones inquietes i curioses amb ganes de conèixer l’èxit. Ja no només èxit professional, sinó personal, ja que els coneixements obtinguts es poden aplicar a molts àmbits de la nostra vida i créixer gràcies a ells. Vaig trobar conferenciants molt didàctics i apassionats pel que ens mostraven i una sinergia entre els ponents i els aprenents que feia goig. Es respirava una gran passió per les temàtiques que es tractaven, un afany d’aprenentatge in crescendo segons anava transcorrent cada ponència i un ambient on es desprenia una energia molt positiva.

Els conferenciants, en ser persones properes i apassionades en les seves especialitats, transmeten els seus coneixements no només amb les paraules, sinó amb el cor. Perquè són persones que comparteixen el que viuen amb passió i entrega, i això es contagia. Per mi, doncs, les càpsules formatives, ofertes d’octubre a desembre i de febrer a maig, han significat un canvi essencial en l’enfocament que tenia del món laboral. Ara veig que per tenir èxit es necessita anar més enllà de l’aprenentatge tradicional. Cal que ens formem en habilitats toves o soft skills com les que s’ofereixen a l’Escola de Competències. També m’ha ajudat a tenir més confiança en mi mateixa quan em relaciono amb les empreses, a perfeccionar la meva imatge personal i professional i a conèixer noves eines i tècniques que ja m’estan conduint cap un futur més reeixit.

Us convido i us animo, tant sigueu estudiants com titulats, a apuntar-vos i participar en les càpsules formatives que s’imparteixen a l’Escola de Competències perquè aprendreu molt i us sentireu motivats i motivades a encarar amb seguretat i confiança tots els reptes professionals i personals que se us presentin. Per mi ha estat una gran experiència i us recomano molt que la visqueu també!

Mar Pineda Rodríguez