Orientació professional

Memòria del Programa Explorer 2019 a la Universitat de Girona

El programa es va iniciar amb 34 participants dels quals el 50%, 17 joves, han completat el programa, lo que ha suposat 13 projectes desenvolupats, sent un 61,31% els participants que van concloure Explorer a nivell global.

Un dels pilars fonamentals del programa Explorere és la formació. Seguint l'itinerari formatiu, a l'Explorer UdG s'hi han dut a terme un total de 30 sessions presencials de formació, classificades en els següents tipus segons la naturalesa de l'expert que va impartir la xerrada: 10 d'experts Explorer i 20 d'experts locals. Així com diferents sessions de suport tutorial.

A més de la formació presencial, CISE ha dissenyat amb la col·laboració de UNIMOOC, un MOOC de formació online, amb el qual els participants poden potenciar la seva formació, sent obligatori per a l'obtenció del certificat d'especialització. Aquest curs consta de sis blocs, encara que són independents entre si, constitueixen el complement perfecte per a la formació presencial. A la Universitat de Girona ho van completar 7 participants.

El programa Explorer també ha ofert suport tutorial personalitzat per a cadascun dels participants. Els tutors donen suport a l'aprenentatge i ofereixen atenció permanent als emprenedors, contribuint al desenvolupament d'habilitats des de l'experiència i orientant als joves en la formulació dels seus plans de negoci. En l'Explorer UdG, les tutories han estat realitzades per diferents integrants de l'ecosistema emprenedor de la zona i empresaris de la zona, amb un tret comú, l'interès per ajudar a les persones que comencen un projecte. S'han dut a terme 119 tutories cobrint les necessitats de cadascun dels projectes, tenint vinculació permanent ja sigui de manera presencial o a través de la xarxa.

Al final de la formació, un jurat ha avaluat i seleccionat el millor projecte local, que rep com a premi un viatge a San Francisco per a visitar Silicon Valley, un dels centres neuràlgics de la innovació mundial. També se seleccionen la candidata al Woman Explorer Award i el/la candidat/a al Disruptive Technology Explorer Award.

A Girona, els guanyadors han estat:

Guanyadors Explorer Girona
Sahranjeet Kaur Arora Arora i Andrei Cristian Grigoriu - Projecte Wisebird

Guanyadora Woman Explorer Award
Yvonne Bommes Torrent - Projecte AdicTIC

Guanyador Disruptive Technology Explorer Award
Antonio J. Guerra Sánchez - Projecte ST3DNT

MEMÒRIA EXPLORER UdG 2019 (PDF)