Orientació professional

El programa Explorer impulsarà a la Universitat de Girona 25 projectes emprenedors

Explorer Girona donarà formació, suport i mentoring a 34 emprenedors i premiarà al millor projecte amb un viatge d'immersió a Silicon Valley, Califòrnia.

El Girona Explorer Space rebrà el proper 30 de gener als 34 emprenedors que durant els pròxims cinc mesos desenvoluparan idees de forma col·laborativa rebent assessorament personalitzat i formació en innovació i models de negoci de la mà d'experts.

El programa Explorer ‘Joves amb idees’ que impulsa Banc Santander a través de Santander Universitats i coordina el Centre Internacional Santander Emprenedoria (CISE), compta amb el suport de la Universitat de Girona i en aquesta edició premiarà al millor emprenedor del Girona Explorer Space amb un viatge a Silicon Valley i li permetrà optar a 60.000 euros en finançament.

Idees per a construir un futur millor

Entre els projectes que es desenvoluparan els pròxims mesos al Girona Explorer Space –seleccionats entre més de 33 candidatures– s’hi troba una eina de conscienciació i prevenció d’addiccions a la tecnologia, un projecte d’impressió 3D de material per a beneficis en la salut o un caramel pensat per a detectar intoleràncies alimentàries.

Formació presencial i online

Els joves seleccionats podran participar en sessions online, tallers i pràctiques presencials, impartides pels experts que conformen la xarxa del programa Explorer. A més, els projectes comptaran amb suport personalitzat de mentors.

Explorer compta amb un itinerari formatiu que incorpora una metodologia que permet la creació àgil i eficient de nous models de negoci aplicant els principis d'innovació contínua i aprenentatge validat. A més, en aquesta X edició el programa ha incorporat més continguts digitals, enfortint la formació i reforçant la connexió entre joves de diferents racons.

Reconeixement al talent

En finalitzar els cinc mesos de formació i ideació, els joves amb el projecte millor valorat del Girona Explorer Space viatjaran a Silicon Valley, el major ecosistema d'innovació del món, on rebran classes magistrals en empreses tecnològiques capdavanteres, assessorament en internacionalització i contacte amb inversors. A més, al seu retorn de San Francisco, podran optar a un dels tres premis nacionals (30.000, 20.000 i 10.000 euros) per a accelerar el desenvolupament del seu negoci.

Gràcies a la col·laboració amb la Fundació EY, Explorer compta també amb el premi Woman Explorer Award que ofereix 20.000 euros per a finançar el millor projecte liderat per una dona emprenedora i el premi Disruptive Technology Explorer Award –impulsat per INDRA–, que brindarà 3.000 euros al projecte de negoci més innovador.
El programa Explorer forma part de la comunitat global Santander X, una iniciativa que en les seves passades nou edicions ha potenciat les idees de més de 5.000 joves i ha generat centenars d'empreses.

Sobre Santander Universitats i CISE

Banc Santander té un ferm compromís amb l'Educació Superior que materialitza a través de Santander Universitats, una iniciativa internacional única que li distingeix de la resta d'entitats financeres. Santander és l'empresa privada que més inverteix en suport a l'Educació en el món (Informe Varkey/UNESCO–*Fortune 500) amb més de 1.200 acords de col·laboració amb universitats i institucions acadèmiques de 21 països. Des de 2002, l'entitat ha destinat més de 1.600 milions d'euros a iniciatives i programes acadèmics.

CISE és un centre que fomenta l'esperit emprenedor i impulsa la generació de startups en tot el país. Amb el suport de Banc Santander, la Universitat de Cantàbria i el Govern de Cantàbria desenvolupa programes formatius que estimulen la creativitat de les persones i promouen la innovació.