Orientació professional

Storytelling: crea històries per vendre la teva idea i connecta emocionalment amb el teu client

Storytelling és explicar una història. I, aquesta eina, aparentment descontextualitzada del món de l’emprenedoria, és un recurs potencial molt bo a l’hora de captar l’atenció de qui ens escolta.

Tots tenim, a la vida, unes fites aconseguides, ja sigui a la vida personal, en el món acadèmic o en la nostra experiència laboral. Es tracta de dotar aquestes fites d’una estructura de relat i convertir-les en històries potenciadores per connectar emocionalment amb el nostre client o auditori.

Per això hem de delimitar bé els elements que conformen un relat: una bona escena de punt de partida, a on situem el focus de la història i a on ens situem nosaltres dins aquesta història. I, és clar, com l’acabem perquè sigui efectiva.

Amb tot això, comptem amb un recurs que ens ajuda a aglutinar totes aquestes parts i a dotar la història d’un ressò de significat: la metàfora.

L’art d’explicar històries, és un recurs que ens fa connectar amb les emocions de les persones i amb la seva atenció.

Assumpció Guardiola

ACTIVITAT RELACIONADA

Dijous 7 de març
De 12 a 15 h