Universitat de Girona

Inventors4Change, distingit com a iniciativa inspiradora sobre educació global a Europa

La Global Education Network Europe (GENE) considera que el projecte Inventors4Change de la Universitat de Girona aporta innovació a l’educació global. El grup Udigitaledu inclourà un article sobre pràctiques innovadores a la publicació Global Education Innovation Award 2017.

La Global Education Network Europe (GENE) ha escollit el projecte Inventors4Change del grup UdiGitalEdu de la Universitat de Girona (UdG) com una de les 32 iniciatives més innovadores i inspiradores sobre educació global a Europa. La xarxa GENE, amb seu a Dublín, està formada per ministeris, agències i altres organismes nacionals responsables del suport, el finançament i la formulació de polítiques en l'àmbit de l'educació global.

Més de 80 projectes de 27 països han optat a aquests reconeixements atorgats per un comitè de selecció internacional compost per experts en el camp de l’educació global. El projecte Inventors4Change inclourà un article sobre pràctiques innovadores a la publicació Global Education Innovation Award 2017.

La GENE considera que el projecte Inventors4Change és una iniciativa que aporta innovació a l’educació així com un canvi positiu i que contribueix a “obrir els ulls de les persones cap a les realitats del món local i global”. Amb aquesta distinció, la xarxa vol promoure les iniciatives que fomentin el canvi a través de la creativitat, la participació, l’acció directa, les sinergies i la innovació i que, finalment, també inspirin polítiques públiques.

Inventors4Change ha inspirat el projecte europeu InventEUrs, coordinat per la UdG i dotat amb un total de 493.163 euros. La iniciativa, que ara mateix està en marxa, compta amb cinc socis més de diferents països europeus.