Universitat de Girona

La UdG acull l’acte de lliurament del Premi Medi Ambient i Premi Escoles Verdes 2019

L’acte s’ha celebrat amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; el responsable dels Serveis Educatius dels Serveis Territorials d’Educació a Girona, Pere Costa; i el rector de la UdG, Quim Salvi.

La Universitat de Girona ha estat l’escenari del lliurament del Premi Medi Ambient i el Premi Escoles Verdes que concedeix anualment la Generalitat de Catalunya. L’acte ha tingut lloc a la Facultat de Ciències aquest dijous, 21 de novembre. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha escollit la UdG com a seu dels premis d’enguany per commemorar els 25 anys del grau en Ciències Ambientals, sent una de les primeres universitats en apostar per aquests estudis.

El rector ha donat la benvinguda als assistents i ha agraït que el departament hagi escollit la institució per acollir aquesta edició dels premis. Salvi ha manifestat la importància que les universitats siguin un referent en l’àmbit del medi ambient i ha exposat el lloc destacat de la UdG en rànquings que valoren les institucions d’educació superior pel que fa al seu nivell de consciència ambiental. En aquest sentit, la Universitat de Girona figura al 94è lloc del món i és la 3a de l’estat a la classificació Times Higher Education mentre que és la 2a universitat de Catalunya al rànquing GreenMetrics.

El representant dels Serveis Educatius a Girona, Pere Costa, ha fet una defensa de l'educació al llarg de la vida, i ha recordat la necessitat d’acostar el món de l’educació secundària i l’educació superior. “L'educació és un continu; l'educació no és res si no ens lliga amb la vida: educació és esperança”, ha afirmat.

Observatori de la biodiversitat col·laboratiu
En el marc de la taula rodona sobre biodiversitat vegetal a Catalunya, s’ha realitzat un diàleg entre la presidenta de la Institució Catalana d’Història Natural i antiga alumna de la Facultat de Ciències de la UdG, Jordina Belmonte; la investigadora del CSIC, Jordina Belmonte; i el subdirector general de Biodiversitat, Jaume Vicens. Tots tres han exposat la necessitat de disposar d’un observatori de la biodiversitat amb unes bases de dades compartides a partir d’un treball en xarxa: “És possible fer un salt qualitatiu si tothom surt de la seva illa”. Els ponents han convidat les persones assistents a fer recerca participativa i ciència ciutadana. Segons ells, tothom pot contribuir a enriquir les bases de dades sobre biodiversitat, sense necessitat de ser experts.