Universitat de Girona

Premi al projecte InventEUrs sobre les millors pràctiques en educació 2019 a Europa

L’associació Informatics Europe atorga el Best Practices in Education Award de 2019 al projecte InventEUrs liderat pel grup de recerca Vicorob.

Organitzat per l'associació de departaments de ciències informàtiques i laboratoris de recerca d’Europa i zones veïnes Informatics Europe i patrocinat per la multinacional tecnològica Microsoft, el premi Best Practices in Education s'ha lliurat en una cerimònia especial que ha tingut lloc a Roma en el marc de la 15a cimera Europea de la Informàtica (ECSS 2019).

El guanyador d’aquesta edició ha estat el projecte Erasmus+ InventEUrs (I4EU), considerat un projecte amb un enfocament innovador a l'hora de connectar infants desfavorits en cooperació amb altres nens i nenes de països i escoles diferents mitjançant l’ús de tecnologies innovadores i mitjans digitals per fomentar un aprenentatge creatiu.

El premi va ser recollit per Eduard Muntaner Perich i Jordi Freixenet (Universitat de Girona), Safia Barikzai (London South Bank University) i Valentina Poggioni i Alfredo Milani (Universitat de Perugia), en representació dels altres membres del consorci: l’Escola Veïnat de Salt, l’escola romanesa Constantin Ianculescu i l’Instituto Istruzione Superiore G. Giovagnoli d’Itàlia, que durant dos anys han treballat conjuntament per tirar endavant la iniciativa.

“Esperem que la visibilitat que ens atora el premi animi més escoles i professors a explorar experiències d’aprenentatge connectades, donant la veu als nens perquè puguin connectar amb nens d’altres països, investigar problemes socials i co-crear projectes alhora que desenvolupen les seves habilitats digitals”, ha explicat l’Eduard Muntaner Perich.

Aquest any, el premi a les millors pràctiques en educació s’ha repartit amb una altra iniciativa guanyadora, “Welcome.TU.code”, amb qui es repartiran els 5.000€ que Microsoft aporta com a premi. La subvenció es destinarà a donar continuïtat als projectes guanyadors.

Premi sobre les millors pràctiques en educació
D’acord amb la seva missió de fomentar i promoure la qualitat docent en informàtica, Informatics Europe presenta anualment el “Best Practices in Education”. L’edició d’enguany s’ha destinat a destacar les iniciatives educatives europees d’informàtica que promouen la inclusió i el desenvolupament de diferents grups d’estudiants com persones grans, immigrants o persones amb diversitat funcional.