Universitat de Girona

El Claustre de la UdG aprova un manifest de rebuig a les condemnes dels presos polítics catalans

El Claustre de la Universitat de Girona, reunit avui en sessió extraordinària, ha debatut i aprovat un manifest de rebuig a les condemnes dels presos polítics catalans i a la judicialització de la política. El manifest ha rebut el suport del 84% dels claustrals presents.

Els claustrals de la UdG han debatut la resposta institucional de la Universitat arran de la sentència del judici pels fets d'octubre del 2017, i ha aprovat un manifest que ha rebut 91 vots a favor, 8 en contra i 9 en blanc. En el document, elaborat conjuntament amb les diferents universitats públiques catalanes, s’"exigeix la immediata posada en llibertat de les persones injustament condemnades o en presó provisional i el sobreseïment de tots els processos penals i administratius en curs relacionats, i el retorn de les persones exiliades".

D’altra banda, el Claustre ha aprovat per assentiment un manifest que proposa incorporar de forma excepcional al sistema d’avaluació establert (sense substituir-lo), un sistema d’avaluació alternatiu, que haurà de ser desenvolupat i aprovat definitivament en una sessió extraordinària del Consell de Govern que se celebrarà en els propers dies.

El Claustre Universitari, que s'ha desenvolupat a la sala d’actes del Campus Centre, seu de la Facultat d’Infermeria i de la Facultat de Medicina, s’ha pogut seguir en directe pel canal institucional de YouTube. Aquest és el màxim òrgan de representació de la comunitat universitària: debat les línies generals d'actuació de la Universitat, controla l’actuació dels òrgans de govern, direcció i gestió, i impulsa l’activitat normativa d’altres òrgans. Està format representants de tots els sectors de la comunitat universitària.