Universitat de Girona

La Universitat de Girona (UdG) ocupa la 5a posició en el major rànquing de les universitats públiques i privades espanyoles. L’informe, que s’ha donat a conèixer el 9 de maig, és fruit d’un estudi anual elaborat per la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD), que ha inclòs 73 de les 82 universitats espanyoles. Així, el 87% de les institucions s’han sotmès a aquesta precisa anàlisi que ha avaluat 22 àmbits de coneixement i 2.235 titulacions.

Segons l’informe, la Universitat de Girona és la 5a universitat de l’Estat amb el “millor rendiment”. Per davant seu tan sols hi apareixen, per aquest ordre, les prestigioses Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Navarra, Universitat Pompeu Fabra i Universitat Carlos III de Madrid. Per darrere, hi consten la resta de 77 universitats públiques i privades incloses a l’estudi.

Els indicadors del ‘Rànking CyD’ s’agrupen en cinc dimensions. La Universitat de Girona sobresurt especialment en tres d’elles: en ensenyament i aprenentatge destaca en la 2a posició –només superada per la Universitat de Navarra–, en investigació mereix el 4t lloc, i, en l’àmbit de contribució al desenvolupament regional se situa en la 5a posició. Pel que fa a l’orientació internacional, la UdG ocupa la 16a plaça; i, la 17a, en transferència del coneixement.

Universitats catalanes

El protagonisme de les universitats catalanes és destacat en la present edició del rànquing. Del podi de les cinc millors universitats, tres són catalanes: Universitat Autònoma de Barcelona (1), Universitat Pompeu Fabra (3) i Universitat de Girona (5). Les quinze universitats que, segons l’informe, presenten un major número d’indicadors de major rendiment estan localitzades a Catalunya, la Comunitat Valenciana, Madrid, Navarra i País Basc.

L’objectiu d’aquest estudi és fer més transparents diferents grups de dades relatives a les universitats. Els resultats que genera permeten a estudiants i famílies, empreses, docents i gestors universitaris, així com a administracions públiques, prendre decisions millor informades. Les dades es poden consultar online a www.rankingcyd.org.