Universitat de Girona

La UdG acull la fase territorial gironina de l'Olimpíada de Geologia

Les proves s’han fet a la Facultat de Ciències i han participat 117 estudiants procedents de divuit centres educatius de la demarcació.

Aquest divendres, 28 de febrer, s’ha celebrat a la Facultat de Ciències la fase territorial de les comarques gironines de les 11nes Olimpíades de Geologia, adreçades a estudiants de Batxillerat. Organitzada per l’AEPECT, la SGE i el Centre GEOCAMB, ha comptat amb el suport els Deganat de les Facultat de Ciències, el Vicerectorat de Compromís Social i Territori, el Consell Social de la UdG, l’Institut Geològic de Catalunya, el Geoparc de la Catalunya Central, entre d’altres.

Hi han participat 117 estudiants procedents de 18 centres educatius de la demarcació: Institut Montsoriu (Arbúcies), Maristes (Girona), Institut S’Agulla i Institut Sa Palomera (Blanes), Institut Frederic Martí Carreras (Palafrugell), Institut Alexandre Deulofeu i Institut Cendrassos (Figueres), Institut Jaume Vicens Vives, Institut Carles Rahola i Llorens (Girona), i Institut Narcís Xifra i Masmitjà (Girona), Institut Vescomptat de Cabrera (Hostalric), Institut Bisbal (la Bisbal), Institut Santa Coloma de Farners (Santa Coloma de Farners), Institut Ramon Coll i Rodés (Lloret de Mar), Institut Cassà de la Selva (Cassà), Institut Vallvera (Salt), Institut de Celrà (Celrà), i Institut Cirvianum (Torellò).

El estudiants han realitzat una prova teòrica amb preguntes específiques de Ciències de la Terra i una prova pràctica que requeria interpretar un tall geològic i identificar minerals, roques i fòssils.

En acabar les proves, s’ha procedit a inaugurar l’exposició “Les Textures de les roques”, realitzada per l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya i la Facultat de Ciències de la Terra de la UB.

A continuació, el Dr. David Rabadà ha impartit la conferència “Evolució o involució humana. L’acte ha estat presidit per la Dra. Silvia Llach, Vicerectora de Compromís Social i Territori, la Dra. Rosa Núria Aleixandre, Presidenta del Consell Social de la UdG, la Dra. Marta Muñoz, Vice-degana de la Facultat de Ciències de la UdG i el Dr. David Brusi, Director del centre GEOCAMB i President de l’AEPECT.

Un cop corregits el exercicis, s'han notificat els cinc primers classificats, que representaran Girona a la fase estatal el dia 28 de març a Cuenca. El cinc joves han estat l’Arnau Rabassa Prat i la Nadine Ebid Garcia de l’ Institut Santa Coloma de Farners, l’Ainoa Montes Martín de Institut Ramon Coll i Rodés (Lloret de Mar), la Neus Dachs Pujol de l’Institut Alexandre Deulofeu (Figueres) i la Maria Delgado Hortal de l’Institut Jaume Vicens Vives (Girona).

El rectorat ha concedit a l’alumne que ha obtingut la millor puntuació una matrícula gratuïta en el primer curs de qualsevol estudi impartit a la UdG. Els guanyadors de la fase estatal participaran a la fase internacional que es farà a l’agost a Rússia.

El Centre GEOCAMB, amb un ajut del Consell Social ha lliurat a cada centre participant una col·lecció de mostres geològiques: minerals, roques i fòssils. A més d’aquests premis el Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya els ha obsequiat a tots els participants un mapa geològic de Catalunya i una escala del temps i als guanyadors amb un atles geològic de Catalunya. El Geoparc de la Catalunya Central obsequia als cinc alumnes guanyadors amb una excursió geològica al Geoparc amb la resta de guanyadors de les olimpíades de Catalunya, que faran el dia 14 de març.