Universitat de Girona

La UdG acull la fase gironina de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya

La Facultat de Ciències ha acollit per setena vegada la fase gironina de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya, on han participat 36 estudiants d’11 instituts. Una finalista gironina participarà de la fase pràctica el proper 12 de febrer

La Facultat de Ciències de la Universitat de Girona ha organitzat el dissabte 8 de febrer, la fase gironina de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya 2020 (OBC). Per setè any consecutiu, la institució ha acollit aquesta prova on han participat 36 alumnes d’11 instituts de les comarques de Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès i La Selva.

La prova teòrica corresponent a la fase catalana, s’ha desenvolupat  simultàniament a totes les seus de Catalunya (Girona, Vic, Barcelona, Lleida i Tarragona). A la Facultat de Ciències, la jornada s’ha complementat amb la conferència “Estudi de la microbiota intestinal i aplicació al diagnòstic de malalties digestives”, a càrrec de la Dra. Mireia López Siles alumni de la UdG i investigadora postdoctoral del Centro Nacional de Microbiología, amb seu a Madrid.

Les tres primeres classificades de Girona són Caterina Fuses Kuzmina de l’Institut Jaume Vicens Vives de Girona, Laia Conchillo Puigmolé de l’Institut de Sant Feliu de Guíxols i Júlia Salvadó Brias de l’Institut Frederic Martí i Carreras de Palafrugell.

L’estudiant finalista Caterina Fuses Kuzmina participarà de la prova pràctica el proper 12 de febrer a la Facultat de Biologia de la UB. Els finalistes son els 20 primers del total de 329 participants a tota Catalunya i entre els quals en sortiran els guanyadors de la Olimpíada. La proclamació dels guanyadors i el lliurament de premis es farà el 28 de febrer en el marc d’un acte a l’Institut d’Estudis Catalans, Barcelona.

Els sis millors classificats dels 20 finalistes, participaran de la Olimpíada Española de Biologia que es realitzarà a Bilbao del 26 al 29 de març.