Universitat de Girona

Exàmens oficials de xinès a la UdG

Un conveni entre la Universitat de Girona, la Fundació Institut Confuci de Barcelona i el Centre de Cultura Xinesa facilitarà l’accés als exàmens oficials de la llengua xinesa.

La Fundació Institut Confuci de Barcelona (FICB) és una entitat que promou la cultura xinesa i l’aprenentatge de la llengua xinesa. El Centre de Cultura Xinesa (CCX) és una escola d’idiomes dedicada al desenvolupament de les activitats docents i culturals de la llengua i cultura xineses.

Totes dues entitats han signat recentment un conveni amb la Universitat de Girona amb l’objectiu de facilitar l’accés als exàmens oficials de la llengua xinesa i, en conseqüència, ampliar el seu rang de participació a la demarcació de Girona. D’aquest acord en resultarà una col·laboració mútua per a la realització dels exàmens oficials de xinès a la demarcació de Girona. La FICB realitzarà els exàmens oficials, preferentment en instal·lacions de la universitat, i la UdG i la CCX aportaran els examinadors i els vigilants de les proves.

L’interès de la UdG per facilitar l’aprenentatge de la llengua i la cultura entre la comunitat universitària ja va fer que l’any 2010 se signés un acord amb el Centre de Cultura Xinesa amb aquest objectiu. L’any 2013 també es va fer un conveni amb la Fundació Institut Confuci de Barcelona per a la organització conjunta d’activitats culturals i docents relacionades amb la llengua i la cultura de la Xina.