Universitat de Girona

Inici de la campanya “La teva roba té valor” per contribuir a la sostenibilitat i la inclusió social

Diferents contenidors de cartró s’han instal·lat als edificis dels campus per recollir roba que Càritas Diocesana seleccionarà i utilitzarà per fabricar marxandatge de la Universitat de Girona.

Aquesta setmana ha començat a la Universitat de Girona (UdG) una campanya de recollida de roba a través de contenidors de cartró que s’han instal·lat a les diferents facultats i a l’Escola Politècnica Superior. Aquesta iniciativa forma part d’un projecte més ampli de marxandatge tèxtil socialment responsable, per renovar el compromís de la institució amb la sostenibilitat i la inclusió social.

Sota el lema “La teva roba té valor. De la #udgent a la #udgent”, la campanya anima els membres de la comunitat universitària a dipositar-hi peces de roba en desús. D’aquí a un mes, es retiraran els contenidors de la campanya i se’n mantindrà un de fix al campus de Montilivi on s’hi podrà dipositar roba durant tot l’any. Aquesta acció que s’afegeix al compromís de la universitat amb la gestió dels residus.

Un cop recollida la roba durant aquest mes, Càritas Diocesana en farà una selecció, i amb la que ja no pugui tenir cap ús com a peça de vestir, anirà fabricant els elements de marxandatge que han estat escollits pels mateixos estudiants i que han dissenyat els alumnes de l’escola de disseny, patronatge i confecció Qstura: estoigs, dessuadores, bosses i targeters. La fabricació serà a través de l’empresa d’inserció social Ecosol, que ofereix ocupació a persones en situació de vulnerabilitat.

Els elements de marxandatge aniran destinats als estudiants de primer curs. S’espera que aquesta campanya contribueixi a prendre consciència de la necessitat d’eliminar el residu tèxtil.