Universitat de Girona

La Vall d’en Bas i la UdG col·laboren per posar en valor el patrimoni cultural i natural

La universitat i el consistori garrotxí signen un conveni per potenciar la col·laboració, la innovació i la transmissió del coneixement entre ambdues institucions.

L’Ajuntament de La Vall d’en Bas i la Universitat de Girona, a través de Can Trona Centre de Cultura i Natura i el Campus Patrimoni Cultural i Natural, han formalitzat un acord de per desenvolupar iniciatives de col·laboració en matèria de coneixement, valorització, conservació, difusió, ús i gestió del patrimoni cultural i natural.

Els objectius plantejats en aquest conveni són l’assessorament, per part del Campus Patrimoni Cultural i Natural, en l’elaboració del Pla Director de Can Trona Centre de Cultura i Natura de La Vall d’en Bas, la realització d’un pla de treball, calendari i accions a dur a terme; la realització de dinàmiques de treball amb estudiants, el desenvolupament de projectes pedagògics interdisciplinaris i aplicats, així com una col·laboració estable en la docència del Màster en Patrimoni de la UdG, realitzant activitats docents del màster en escenaris de La Vall d’en Bas, creant beques per subvencionar la matrícula del Màster, promocionant els treballs de final de màster connectats al patrimoni cultural i natural de La Vall d’en Bas i a les institucions que el gestionen, creant places per a estudiants en pràctiques a les institucions culturals de La Vall d’en Bas i permetent activitats acadèmiques pròpies a Can Trona.

Conveni
El conveni, que tindrà una durada prorrogable de 2 anys, és responsabilitat del director Científic del Campus Patrimoni Cultural i Natural de la UdG, Josep Vila, així com de l’alcalde de l’Ajuntament de La Vall d’en Bas, Lluís Amat.

El Màster en Patrimoni Cultural i Natural, impulsat pel Campus Patrimoni Cultural i Natural de la UdG, prepara professionals capaços d’afrontar els reptes que planteja el món complex del patrimoni natural i cultural integrant-lo en un sol concepte de paisatge cultural. Els titulats estaran preparats per abordar projectes relacionats amb la recerca, la protecció, la gestió, la valorització i la divulgació del patrimoni natural i cultural, a qualsevol lloc i a qualsevol escala. A més, s’hauran introduït en les tecnologies de la informació i la comunicació més adequades per als objectius de divulgació i recerca, en les polítiques de difusió i comunicació i en les tècniques de treball més indicades per a cada camp.

La Vall d'en Bas és un territori ric en natura i en cultura, un espai singular on hi descansa un paisatge cultural de primer ordre, un entorn magnífic on poder-hi desenvolupar projectes. Can Trona i l'Ajuntament de Vall d'en Bas oferiran al Campus un entorn on poder desenvolupar projectes i unes infraestructures que cobreixin les necessitats que emanin d'aquests. També tot un ventall de possibilitats i col·laboracions en matèria d'exposicions i desenvolupament sostenible en un marc paisatgístic de primer ordre. L'Ajuntament de la Vall d'en Bas oferirà una beca total per a cursar els estudis del Màster en Patrimoni.

Can Trona és un equipament de nova construcció de més de 2.000 metres quadrats on s'està treballant, també, per posar en valor el patrimoni cultural i natural de forma indissoluble, un projecte totalment afí a l'essència del Màster en Patrimoni de la UdG.

Els Campus de la UdG són plataformes relacionals amb un clar plantejament market driven, que tenen per objectiu principal facilitar proactivament la relació entre les empreses i les institucions i la Universitat de Girona, sobre la base d’una relació continuada, a través d’una interlocució personalitzada i única amb la Universitat de Girona. La funció dels Campus és, doncs, unir universitat i societat, procurant establir lligams permanents amb les empreses, institucions i persones per intentar millorar conjuntament.