Universitat de Girona

L’investigador Miquel Solà, nomenat membre honorífic de la Societat Polonesa de Química

La presidenta de la institució, Izabela Nowak, ha lliurat la distinció a Miquel Solà en el marc de la 62a Reunió Anual que ha tingut lloc a Varsòvia aquest mes de setembre. L’investigador de la UdG ha col·laborat amb químics polonesos i, conjuntament, han publicat 23 articles en revistes científiques.

L’investigador de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi de la Universitat de Girona (UdG) Miquel Solà ha estat nomenat membre honorífic de la Societat Polonesa de Química “pels seus destacats èxits científics i els seus serveis” a aquesta institució. La distinció ha estat lliurada per la professora Izabela Nowak, presidenta de la Societat Polonesa de Química Polonesa, en el marc de la cerimònia d’inauguració de la 62a Reunió Anual d’aquest organisme que ha tingut lloc 2 al 6 de setembre a Varsòvia.

La col·laboració de Miquel Solà amb químics polonesos va començar l’any 2003. Des d’aleshores, ha visitat els laboratoris del professor Krygowski, el professor Cyranski i el doctor Zborowski i ha estat convidat a diversos congressos organitzats per químics polonesos. A més, deu químics polonesos (Dariusz Szczepanik, Halina Szatylowicz, Marcin Palusiak, Marcin Buchowiecki, Mirosław Jabonski, Mirosław Jabonski, Krzysztof Zborowski, Antony Stasyuk, Olga Stasyuk, Paulina H. Marek i Kamila Pruszkowska) han visitat el seu laboratori. Aquestes col·laboracions s’han traduït en 23 articles publicats en revistes científiques.

La primera reunió de la Societat Química Polonesa va tenir lloc el 29 de juny de 1919 i, per tant, aquest any ha celebrat el seu centenari. Entre els seus membres honorífics s’hi compten noms com ara Maria Skłodowska Curie (1924), Henri Le Chatelier (1924), Paul Sabatier (1924), Irwing Langmuir (1939), Ronald GW Norrish (1959), Edmund L. Hirst (1959), Ilya Prigogine (1970), Alan R. Katrinski (1986), Kyoichi Watanabe (1994), Aleksander W. Zamojski (2000), Tadeusz M. Krygowski (2005), Helmut Schwarz (2015) o Hans-Ulrich Reissig (2017).