Universitat de Girona

El rector presenta els detalls de l’acció de govern 2013/17 al Claustre

En el marc de la sessió de Claustre Universitari de 19 d’octubre, el rector de la UdG, Sergi Bonet, ha desgranat l’acció de govern des de desembre de 2013.

Pel què fa a l’informe de l'Acció de Govern 2013-2017, Sergi Bonet ha estat molt clar, “l’objectiu és retre comptes de l’acció de govern” tal com es va indicar en el Programa de Govern amb el que es va presentar als comicis i que entén com un “contracte d’obligat compliment amb la comunitat universitària”.

Any rere any, en tres ocasions, el rector ha sotmès a consideració del Claustre Universitari l’Informe Anual de la Gestió,  tal com preveuen els Estatuts de la universitat, que ha estat en totes tres ocasions (2014, 2015 i 2016) aprovat per una àmplia majoria dels claustrals presents.

En la seva intervenció, el rector fa un Resum de l’Acció de Govern de l’Equip de Direcció, que abraça des del desembre de 2013 al setembre de 2017, i detalla les accions més destacades dutes a terme al llarg d’aquest període, amb la mateixa estructura que el Programa de Govern per facilitar-ne la comparació. El grau d’acompliment de les accions previstes se situa a l’entorn del 90%.

Alguns indicadors que avaluen la trajectòria de les universitats situen la UdG en una molt bona posició. Al rànquing Rising Stars (2012-2015), de la revista Nature, la UdG és l’única universitat de l’Estat espanyol considerada com un “centre emergent”. Al rànquing 2017 de la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD), la UdG figura com la dotzena universitat en l’àmbit global, amb una elevada valoració en indicadors de qualitat. Així mateix, en l’U-rànquing 2017 de la Fundación BBVA, la UdG assoleix l’onzè lloc en investigació.

Acció de Govern 2013-2017

Resum de l’Acció de Govern de l’Equip de Direcció