Universitat de Girona

La Biblioteca de la UdG contribueix a un curs sobre accés obert impartit a Twitter

El curs començarà el 23 d’octubre, durarà cinc dies i es podrà seguir a Twitter a través de l’etiqueta #OAMOOC. És una iniciativa oberta a tota la ciutadania i s’adreça especialment a investigadors i estudiants.

La Universitat de Girona, a través de la biblioteca, dóna suport a un curs MOOC coordinat per la Universitat Oberta de Catalunya sobre accés obert. L’objectiu és difondre conceptes i nocions bàsiques sobre l’accés obert (open access), amb un llenguatge senzill i divulgatiu, proporcionant una visió panoràmica de bones pràctiques, iniciatives, estàndards i eines per a publicar, difondre i preservar tant les publicacions com les dades generades en el marc d’una recerca.

Es tracta d'una iniciativa especialment adreçada a investigadors i estudiants de doctorat, màster i postgrau però és un curs obert, és a dir, que el poden fer totes les persones que hi tinguin interès. La formació es farà en format micro-MOOC, mitjançant Twitter, tindrà una durada de cinc dies –del 23 al 27 d’octubre– i s’impartirà cada dia a les 12 del migdia a través de l’usuari @moocmicro i amb l’etiqueta #OAMOOC.

Els continguts es difondran durant aproximadament mitja hora amb unes vint piulades diàries. Cada dia es tractarà d’un tema diferent amb articles, imatges i vídeos, entre altres recursos. Un cop acabat el curs, els continguts quedaran recollits a Storify i l’enllaç serà compartit al mateix compte de Twitter.

Aquest micro-MOOC s’ha coordinat des de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) –en el marc de la Setmana de l’Accés Obert i del cicle UOC R&I Meeting Days–, amb el suport per a l’elaboració dels continguts de la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Ramon Llull, la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya i la Universitat Jaume I. També hi col·laboren el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), l’Associació Europea d’Universitats (European University Association, EUA), la Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche (LIBER) i SPARC Europe.