Universitat de Girona

Roser Juanola rep un homenatge a la Universitat de Granada

En el marc del Congrés “35 anys de trajectòria de les didàctiques artístiques com a àrees de coneixement a la Universitat” en què han participat 15 universitats de l’Estat

En el marc del Congrés “35 anys de trajectòria de les didàctiques artístiques com a àrees de coneixement a la Universitat”, la Universitat de Granada (UGR) ha reconegut la tasca acadèmica de la doctora Roser Juanola Terradellas, catedràtica de Didàctica de l'Expressió Plàstica de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG. El professorat de Didàctica de l'Expressió Plàstica de la UGR li va fer entrega d’una placa de reconeixement a la seva trajectòria acadèmica, investigadora i institucional.

Roser Juanola va esdevenir l’any 2000 la primera catedràtica d’universitat de l’àrea de Didàctica de l’Expressió Plàstica de l’Estat espanyol. A la UdG, Juanola lidera el grup de recerca en educació, patrimoni i arts Intermèdia (GREPAI), les principals línies de treball del qual, a grans trets, són l'aprenentatge i la recerca de les arts, la música, la dansa i el moviment, i el patrimoni cultural des d'enfocaments didàctics intermedials, emprenedors i transformadors. Així mateix, Roser Juanola coordina els estudis oficials interuniversitaris de postgrau: Màster en “Artes Visuales y Educación: un enfoque construccionista” i el programa de Doctorat “Artes y Educación”, estudis en els que també hi participa la UGR.

Experta en Educació Artística Comparada, Roser Juanola ha estat representant nacional del comitè internacional CECA-ICOM per fomentar línies de recerca i cooperació entre educació artística i museus.  A més del seu lideratge intel·lectual en els temes d’educació patrimonial i educació en museus, història de l’educació artística i desenvolupament curricular en educació artística, ha contribuït, a través de l’editorial Paidós, a difondre les obres d’alguns dels principals pedagogs de l’art del segle XX com ara Ester Boix, Rosa Gratacós o Roman de la Calle.