Universitat de Girona

El grup de recerca LEQUIA celebra 25 anys amb un fòrum per debatre els reptes del sector de l’aigua

Més de 130 professionals i ponents excepcionals de l’àmbit de l’aigua acompanyen el LEQUIA en el seu aniversari amb una jornada tècnica al Parc Científic i Tecnològic.

El III Fòrum LEQUIA25x25 ha tingut lloc a l’auditori de l’edifici Narcís Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona, aquest divendres 24 de maig, amb la participació de 130 professionals i ponents excepcionals com Juan Lema (Universidade de Santiago), Adisa Azapagic (University of Manchester) i Gonzalo Delácamara (IMDEA Agua). En aquesta ocasió, el fòrum ha estat molt més que una jornada tècnica sobre el reptes del sector de l’aigua perquè s’ha convertit en la celebració dels 25 anys del grup de recerca encapçalat per Manel Poch.

El rector de la UdG, Quim Salvi, ha donat la benvinguda a l’acte anomenant, un per un, els noms de pila de tots els membres del grup. Tot seguit, una taula rodona sobre la R+D+I al sector ha permès escoltar experts reconeguts del món acadèmic i empresarial com Xavier Amores (Clúster Català de l’Aigua), Javier Lafuente (Universitat Autònoma de Barcelona) i el consultor en serveis urbans d’aigua, Francisco Cubillo.

Llibre “LEQUIA25x25”
“Un grup de recerca és la suma dels seus membres i col·laboradors: investigadors permanents, doctorands, estudiants, personal de suport, tècnics de laboratori i promotors estan al darrera de cada article i de cada projecte”. Així ho ha explicat al fòrum el director del LEQUIA, Manel Poch, en presentar els darrers “Vint-i-cinc anys de Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental”. Els investigadors Joaquim Comas i Maria Dolors Balaguer van compartir aquesta idea en el seu resum del dia a dia dels més de seixanta doctors i doctores sorgits del grup. Els investigadors Ignasi Rodriguez-Roda i Maria Martín ho van corroborar en la presentació del llibre “LEQUIA25x25”, amb contribucions de doctorands però també de col·laboradors externs amb els quals s’ha tingut l’oportunitat de treballar al llarg d’aquest quart de segle.

Llegeix més sobre el fòrum aquí