Universitat de Girona

Brasil, país convidat de la Setmana de la Internacionalització a la UdG

El periodista Francesc Escribano ha presentat el documental “Pere Casaldàliga, les causes i la vida” en un acte en què s’han lliurat premis a la mobilitat.

La Universitat de Girona (UdG) va endegar, en el marc de la commemoració dels 30 anys del programa Erasmus el 2017, una iniciativa per fomentar la internacionalització que, amb el nom Setmana de la Internacionalització, comprèn un programa d’activitats divulgatives sobre les realitats culturals, geogràfiques i socials d’un país convidat. La primera edició, el 2018, es va centrar en Mèxic i enguany es focalitza en Brasil.

El programa d’activitats organitzat per l’Oficina de Relacions Exteriors, de la UdG amb la col·laboració de diversos serveis i unitats universitàries i no universitàries, contempla conferències, exposicions, xerrades i projeccions, algunes de les quals s’han dut a terme al llarg dels darrers mesos. Aquesta setmana –del 14 al 17 de maig– s’estan duent a terme els actes centrals del programa.

Aquest dimarts dia 14 de maig ha tingut lloc un acte que s’ha iniciat amb el lliurament dels premis d’internacionalització 2019, a la sala de grau de la Facultat de Lletres i la Facultat de Turisme.

La Facultat de Turisme ha rebut el premi Incoming students, en ser la facultat que ha atret més estudiants estrangers. La Facultat de Dret ha estat premi Outgoing students, perquè és la facultat amb més estudiants propis que han fet un programa de mobilitat a l’exterior. Finalment, el Departament d’Economia de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials ha rebut el guardó Teaching mobility, per ser el que ha generat més mobilitat entre el professorat.

Conferència de Francesc Escribano
En aquest mateix acte, el periodista Francesc Escribano ha presentat el documental “Pere Casaldàliga, les causes i la vida”, que conté imatges inèdites del bisbe. Escribano ha narrat la seva experiència en els diversos viatges que ha fet al Brasil on va compartir moltes vivències amb el religiós català durant el rodatge de la sèrie televisiva “Descalç sobre la terra vermella”, de la qual n’és productor.

“La meva vida val més que les meves causes” és, segons Escribano, una de les màximes de Casaldàliga, qui afirma que al primer món hem oblidat les causes. En aquest cas, el bisbe de Balsareny va viure per la seva, de causa: estar al costat dels més pobres encara que això li suposés haver d’enfrontar-se als poderosos. Escribano el defineix com un “militant de l’esperança” que és viu “de miracle” ja que moltes vegades ha estat en perill de mort, encara que sempre se n’ha sortit. Ara ja té 91 anys i està molt limitat per la malaltia que pateix.

Més activitats
La Setmana de la Internacionalització continua aquests dies amb un programa elaborat amb la col·laboració de la comunitat d’estudiants i professors brasilers que són a la UdG, el Centro Cultural do Brasil em Barcelona i la Cambra de Comerç Catalunya Brasil.