Universitat de Girona

Íngrid Guardiola (UdG) rep el Premi Crítica Serra d'Or d'assaig per "L'ull i la navalla"

La professora de la UdG reflexiona sobre el món actual com a interfície virtual on vivim hiperconnectats de manera permanent.

La professora del grau en Comunicació Cultural de la Universitat de Girona (UdG) i realitzadora audiovisual, Íngrid Guardiola, ha rebut aquest dimecres el Premi Crítica Serra d’Or en l’apartat d’assaig per L’ull i la navalla (Arcàdia). En aquesta obra, l’autora reflexiona sobre el món actual com a interfície virtual on vivim hiperconnectats de manera permanent.

L’acte de lliurament de Premis ha tingut lloc a l’Espai Endesa de Barcelona amb la presència de l’abat de Montserrat, Josep Maria Soler, i la consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga. Els guardons es reparteixen en diferents categories. En Literatura i Assaig, Mercior Comes va ser distingit per la seva novel·la Sobre la terra impura (Proa); Sebastià Alzamora ha estat guardonat amb el Premi de Poesia per La netedat (Proa); i Sergi Pàmies, amb L’art de portar gavardina (Quaderns Crema) ha obtingut el guardó de Narrativa.

Els premis també han reconegut obres de literatura infantil i juvenil, teatre i recerca.

Els guardons, sense dotació econòmica, han assolit un gran prestigi i renom en l'àmbit cultural català. Un jurat decideix les millors obres publicades l’any anterior. El jurat de l’apartat de Literatura i Assaig, que ha distingit Íngrid Guardiola, ha estat format per Borja Bagunyà, Àlex Broch, Lluïsa Julià, Marta Nadal i Pere Antoni Pons.