Universitat de Girona

Estudiants del Màster en Patrimoni faran sortides i treballs de camp a les vies verdes

Així s'ha acordat en un conveni signat entre la Universitat de Girona i el Consorci Vies Verdes de Girona.

El Consorci de les Vies Verdes de Girona (CVV) i la Universitat de Girona (UdG) han formalitzat un acord de col·laboració pel qual el Màster en Patrimoni Cultural i Natural podrà organitzar sortides i treballs de camp que contribueixin al desenvolupament dels interessos i necessitats de  les vies verdes de Girona, així com sessions docents per explicar el funcionament de les vies verdes de Girona als estudiants. A més, el conveni també preveu que el CVV aculli estudiants del Màster en pràctiques.

El conveni, que tindrà una durada prorrogable de 2 anys, l’han formalitzat el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa, Ramon Moreno, i el President del Consorci de les Vies Verdes, Albert Gómez.

El Màster en Patrimoni Cultural i Natural, que compta amb l’impuls del Campus Patrimoni Cultural i Natural de la UdG, prepara professionals capaços d’afrontar els reptes que planteja el món complex del patrimoni natural i cultural integrant-lo en un sol concepte de paisatge cultural. Els titulats estaran preparats per abordar projectes relacionats amb la recerca, la protecció, la gestió, la valorització i la divulgació del patrimoni natural i cultural, a qualsevol lloc i a qualsevol escala. A més, s’hauran introduït en les tecnologies de la informació i la comunicació més adequades per als objectius de divulgació i recerca, en les polítiques de difusió i comunicació i en les tècniques de treball més indicades per a cada camp.

Els Campus de la UdG són plataformes relacionals amb un clar plantejament market driven, que tenen per objectiu principal facilitar proactivament la relació entre les empreses i les institucions i la Universitat de Girona, sobre la base d’una relació continuada, a través d’una interlocució personalitzada i única amb la Universitat de Girona. La funció dels Campus és, doncs, unir universitat i societat, procurant establir lligams permanents amb les empreses, institucions i persones per intentar millorar conjuntament.

El Consorci de les Vies Verdes de Girona col·labora habitualment amb la Universitat de Girona i altres entitats acadèmiques, acollint estudiants en pràctiques en les seves àrees d’administració, promoció econòmica i comunicació, per tal de donar un impuls a la seva formació i l’oportunitat d’apropar-se al món laboral.