Universitat de Girona

La UdG orienta el seu futur a l’entorn de la suma d’intel·ligències

El Claustre Universitari de la Universitat de Girona (UdG), reunit avui, 14 de març, en sessió extraordinària ha decidit que l’escenari sobre el qual s’orienti el Pla Estratègic UdG2030 sigui la suma d’intel·ligències. La comunitat universitària, a través dels seus representants claustrals, ha donat suport a aquest escenari amb 51 vots favorables, 37 en contra i 11 abstencions.

La suma d’intel·ligències fa referència a la combinació de la intel·ligència natural amb la intel·ligència artificial i la interacció de les persones amb les màquines que serà fonamental per a les oportunitats de transformació social, de desplegament professional o de nous paradigmes d’aprenentatge en un futur immediat.

La segona opció més votada ha estat la que fa referència del desenvolupament sostenible que ha rebut 46 vots favorables 36 en contra i 17 en blanc. La tercera opció, la que s’articulava a l’entorn de l’esperit emprenedor ha estat rebutjada pels claustrals amb 65 vots en contra, 21 a favor i 13 en blanc.

Segons ha matisat el rector, Quim Salvi, el Pla Estratègic UdG2030 és “un horitzó a llarg termini, un projecte col·lectiu, basat en les aportacions de tots els membres de la comunitat universitària”. La intenció final és compartir un projecte conjunt, un eix que singularitzi la Universitat de Girona i sobre el que pivoti el conjunt de l’acció universitària. En aquest sentit, la UdG s’alinea a l’entorn de la suma d’intel·ligències i la situa “en una molt bona posició per afrontar els reptes de futur”.

Així mateix, el rector ha explicat que els objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides per al 2030, contemplats en la segona opció més votada, no queden exclosos de l’estratègia de la institució sinó que han d’estar molt present en el desplegament de l’acció universitària.

Per primera vegada, i per acord de la Mesa del Claustre a proposta del col·lectiu dels estudiants, la sessió s’ha retransmès en directe a través de la intranet universitària.