Universitat de Girona

L’Olimpíada de Geologia es duu a terme el 8 de març amb mirada de gènere

El 8 de març ha tingut lloc a la Facultat de Ciències la fase territorial de les comarques gironines de la desena edició de l’Olimpíada de Geologia, adreçada a estudiants de Batxillerat.

Aquesta nova edició de l’Olimpíada de Geologia ha aplegat 129 estudiants procedents de 18 centres educatius de la demarcació, que han realitzat una prova teòrica amb preguntes específiques de Ciències de la Terra i una prova pràctica que requeria interpretar un tall geològic i identificar minerals, roques i fòssils. Enguany les proves han volgut destacar el paper que han tingut les dones científiques i geòlogues al llarg de la història.

Els quatre primers classificats, que representaran Girona en la fase estatal que tindrà lloc a Càceres el 6 d’abril són Àlex Abril Cano (INS Ramon Coll i Rodés de Lloret de Mar), Ion Serra Cirera (INS Jaume Vicens Vives de Girona), Blanca Pujol Relat (INS Ramon Coll i Rodés de Lloret de Mar) i Carlota Osuna Martínez (INS Jaume Vicens Vives de Girona).

Àlex Abril, que ha obtingut las millor puntuació, obté la matrícula gratuïta en el primer curs de qualsevol estudi impartit a la UdG. Els guanyadors de la fase estatal participaran en la final internacional que tindrà lloc a Corea del Sud el mes d’agost.

La jornada s’ha completat amb la conferència "Gea! La geologia té nom de dona” impartida per Cèlia Montalbán, estudiant guanyadora de les olimpíades de Geologia a Girona el 2017.

L’acte ha estat presidit per Silvia Simon, delegada del rector per a la Promoció i la Divulgació; Rosa Núria Aleixandre, presidenta del Consell Social de la UdG, Jesús Colprim, degà de la Facultat de Ciències, i David Brusi, director del centre GEOCAMB i president de l’AEPECT.

Organitzada per l’AEPECT , la SGE i el Centre GEOCAMB, l’Olimpíada de Geologia ha comptat amb el suport els Deganat de les Facultat de Ciències, el Col·legi Oficial de Geòlegs de Catalunya, El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, l’Institut Geològic de Catalunya, el Geoparc de la Catalunya Central, entre d’altres.

Els estudiants de batxillerat que hi han pres part procedien del centres: IES Alexandre Deulofeu (Figueres), Institut Montsoriu (Arbúcies), IES Santiago Sobrequés (Girona), Maristes (Girona), IES Ramon Muntaner (Figueres), IES Cendrassos (Figueres), Institut Frederic Martí Carreras (Palafrugell), Institut Jaume Vicens Vives (Girona), Institut Vescomptat de Cabrera (Hostalric), Institut Bisbal (la Bisbal), Institut Santa Coloma de Farners (Santa Coloma de Farners), Institut Ramon Coll (Lloret), Institut Cassà de la Selva (Cassà), Institut Castell d’Estela (Amer), institut Vallvera (Salt), Institut Olivar Gran (Blanes), Institut Salvador Espriu (Salt), Institut S’Agulla (Blanes).