Universitat de Girona

L'estudiant Pol Quintana guanya el premi INNOVACC

El passat 19 de desembre, dins el marc de l’Assemblea General Extraordinària d’INNOVACC, va tenir lloc la segona edició del lliurament del Premi INNOVACC a la innovació tecnològica. L'Ajuntament d'Olot va ser la seu on es va fer públic el guanyador de l'edició 2017-2018.

El guanyador de la segona edició del Premi INNOVACC a la innovació tecnològica en l’àmbit carni (2017-2018) ha estat Pol Quintana Gabàs, estudiant de Grau en Enginyeria Agroalimentària de la Universitat de Girona, pel seu projecte final de grau "Extracció de proteïnes de melses de porcí i caracterització fisicoquímica de les fraccions obtingudes" que va realitzar amb la tutorització de la professora Mònica Toldrà.

El guanyador i la institució han rebut un premi de 5.000 € respectivament. El president d’INNOVACC i alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, i el director del jurat, Cap del Departament de Tecnologia Alimentària d’IRTA, Jacint Arnau van lliurar el premi. A més, Pol Quintana ha rebut una oferta de contracte de treball en una empresa del clúster.

L’acte ha tingut lloc el dia 19 de desembre de 2018 a la Sala de Plens de l’Ajuntament d’Olot en el marc de l'Assemblea General Extraordinària on s’han convidat a tots estudiants finalistes i els seus tutors, així com als socis d’INNOVACC i altres persones vinculades al sector carni porcí català.

Premi INNOVACC a la innovació tecnològica
El premi té com a objectiu incentivar projectes d’innovació tecnològica dins l’àmbit educatiu català enfocat al sector carni. S’hi podien presentar estudiants de Batxillerat, Formació Professional i Universitat d’últim curs dels estudis, durant el període 2017-2018, i que estiguessin preparant el Projecte final de cicle/grau. Tots els alumnes havien d’estar matriculats a un centre educatiu de Catalunya Aquest premi pretén ser el reconeixement a la tasca realitzada per l’estudiant i pel tutor i departament del centre educatiu al qual pertany.

La composició del jurat del Premi ha estat: Jacint Arnau (IRTA), Xavier Espuña (ESPUÑA), Narcís Cañigueral (MONTER), Josep Collado (FECIC), Llorenç Freixanet (METALQUIMIA), Ricard Parés (PORCAT), Alberto Pezzi (ACCIÓ), Jaume Sió (DARP) i Narcís Grèbol (exsecretari d’INNOVACC).

Després de la recepció de diverses candidatures i una avaluació inicial el Jurat del premi va escollir el mes de juliol de 2018 tres candidatures finalistes. El passat mes d’octubre el Jurat va fer a INNOVACC l’avaluació final dels tres projectes finalistes d’aquesta 2a edició del Premi INNOVACC a la innovació tecnològica en l’àmbit carni.