Universitat de Girona

La UdG obre les portes a l’alumnat dels centres de Formació d'Adults i Formació Professional

La jornada informativa “Som-hi!” vol connectar amb l’alumnat dels centres de Formació d’Adults i de Formació Professional i facilitar el seu accés als estudis universitaris. Ha tingut lloc aquest dimecres 19 de desembre a la sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior.

La Universitat de Girona (UdG) vol connectar amb l’alumnat dels centres de Formació d’Adults (CFA) i de Formació Professional (FP) interessat a fer el pas cap als estudis universitaris. Per aquest motiu, la UdG ha organitzat la jornada informativa Som-hi!, aquest dimecres 19 de desembre a la sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior (Campus Montilivi) en dues sessions, una al matí i una a la tarda.

Som-hi! respon a l’objectiu estratègic de la UdG de promoure jornades de portes obertes a estudiants que accedeixen a la universitat per vies diferents a l’accés convencional provinent de Batxillerat. Aquesta jornada és la primera activitat organitzada de la UdG adreçada específicament a estudiants amb aquests altres perfils.

Cinc centres de formació d’adults de Girona, Banyoles, Sant Feliu de Guíxols, Palafrugell i Figueres i set centres d’FP de Girona, Salt, Vidreres, Palafrugell, Figueres i La Bisbal d’Empordà han participarat a la jornada. En total, unes 200 persones –entre alumnat i professorat– hi han assistit per conèixer l’oferta formativa i els serveis de la UdG. La bona acollida del programa permet avançar que la institució organitzarà noves edicions d’aquest esdeveniment.

El programa s'ha format per càpsules informatives de 15 minuts per donar resposta a les peticions realitzades pels centres en les seves inscripcions. La sessió del matí ha estat inaugurada pel vicerector de projectes estratègics, Josep Calbó; i la vicerectora d’estudiants i inserció laboral, Laura Vall-llosera, ha obert la jornada de la tarda. Totes dues sessions han durat dues hores i s’hi ha exposat el cas d’èxit de Marc Sànchez, un estudiant de l’Escola Politècnica Superior que va fer el pas de l’FP a la UdG.

Els participants han pogut informar-se de primera mà dels passos per accedir a la universitat, de l’oferta de pràctiques a l’empresa i del servei de la Biblioteca de la UdG. A més, han conegut la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, com a exemple de pont entre la universitat i els centres de Formació d’Adults i de Formació Professional; i l’ERAM, centre adscrit a la UdG que ofereix formació en el camp dels audiovisuals, el multimèdia i les arts escèniques.