Universitat de Girona

La UdG engega una campanya per donar una nova vida a bicicletes en desús

Coincidint amb el Dia Mundial de la Bicicleta, l’Oficina Verda de la Universitat de Girona recull bicicletes en desús que es prestaran gratuïtament als membres de la comunitat universitària per fomentar l’ús d’aquest mitjà de transport sostenible i respectuós amb el medi ambient.

El Dia Mundial de la Bicicleta se celebra a tot el món cada 19 d’abril amb la finalitat de promoure l’ús d’aquest mitjà de transport, cridar l’atenció sobre els drets dels ciclistes i destacar els seus beneficis per a la salut i la mobilitat sostenible.

Amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura de l’any 2002, la Universitat de Girona va posar en marxa un servei gratuït de préstec de bicicletes per a tota la comunitat universitària. En l’actualitat, la UdG disposa d’un parc de bicicletes procedents dels dipòsits municipals de Banyoles, Salt i Girona, que són rehabilitades per empreses d'economia social, fundacions i associacions com AISL, ASTRID, ASTRES o des del Projecte Ecosol de Càritas.

Aquest projecte respon a les tres dimensions de la sostenibilitat: l’ambiental, atesa la reintroducció d'un "residu" destinat a l'abocador, la reducció dels costos energètics i d'emissió de contaminants derivats de la seva fabricació i la promoció d’un mitjà de transport net i saludable; la social, ja que les tasques de reparació es realitzen en centres amb programes d’inserció de persones amb risc d’exclusió; i l’econòmica, perquè fomenta i dinamitza el sector de la bicicleta i redueix costos en desplaçaments i adquisició de nous vehicles.

La flota actual és de 50 bicicletes distribuïdes entre els tres campus (Barri Vell, Montilivi i Centre) però aquesta xifra no atén la demanda del servei. Per aquest motiu, l’Oficina Verda ha impulsat una campanya per recuperar bicicletes en desús, donar-los una segona vida i que puguin circular pels campus universitaris.

Si teniu una bicicleta per adults i no la feu servir, la podeu donar a l’Oficina Verda de la UdG (oficinaverda@udg.edu).