Universitat de Girona

Nou Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística de Catalunya amb el suport de la UdG

Aquest nou sistema, únic a l’Estat, estarà adaptat a les necessitats del sector turístic català i posarà el coneixement generat es posarà a l’abast de tothom.

La Generalitat de Catalunya ha signat un acord amb deu universitats catalanes, entre elles, la Universitat de Girona, i amb entitats del sector turístic català amb l’objectiu de crear el nou Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística de Catalunya (SIITC). La missió és obtenir un model de coneixement adaptat a les necessitats del sector turístic català. Per primera vegada, Catalunya disposarà d’un sistema de coneixement turístic propi que posarà el coneixement generat a l’abast de tothom.

El Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística de Catalunya és únic a l’Estat i reforçarà encara més la posició de lideratge de la destinació turística catalana. Les dades que s’obtinguin a partir del SIITC permetran definir millor el model turístic de Catalunya, disposar de manera concentrada de la major part de resultats de la recerca que sobre turisme es fa al país, i conèixer millor els turistes que ens visiten per poder facilitar aquesta informació a les empreses turístiques de Catalunya i millorar així la seva competitivitat.

Així mateix, el fet que a més hi estiguin implicats els grups de recerca de les universitats permetrà que diferents professionals de diversos àmbits treballin de forma coordinada, per tal d’establir sinergies i crear un hub de coneixement que potenciï noves recerques i col·laboracions entre universitats.

A més d’altres universitats catalanes, també ha signat aquest acord el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona i altres institucions turístiques.