Universitat de Girona

Vic i Mataró inspiren les millors fotos del Concurs LEQUIA pel Dia Mundial de l'Aigua

Un total de 48 fotografies –28 en la modalitat individual i 18 en la corporativa– han optat als premis del IV Concurs LEQUIA per celebrar el Dia Mundial de l’Aigua, dedicat a l’aigua residual.

Els participants no només han mostrat les imatges més conegudes del procés de depuració, sinó que també s'han esforçat per captar anècdotes, explicar principis científics o visualitzar el potencial de reutilització de l’aigua residual. Així, entre les fotografies presentades hi ha imatges tan diverses com un ànec contemplant les primeres etapes de depuració, bacteris vistos al microscopi, una tapa de claveguera, els efectes visibles de la contaminació per nitrats a la conca de l’Ebre o un camp de blat regat amb aigua regenerada.

Homenatge als treballadors del sector
Roser Fontseca (@la_rous_) ha estat la guanyadora de la categoria individual, premi valorat en 100€, per una fotografia feta des del seu lloc de treball, el laboratori d’anàlisi de la depuradora de Vic, el mateix 22 de març, Dia Mundial de l’Aigua. «Vaig esperar a fer la fotografia a aquella hora del dia per la bonica llum que hi ha al capvespre, la més suau i càlida del dia. També volia reflectir la feina de sol a sol per part dels operaris de planta de Vic, els quals realitzen torns rotatius per tal de cobrir les vint-i-quatre hores del dia, els 365 dies de l'any, treballant pel correcte funcionament de l'estació depuradora», explica l'autora de la imatge.

En la categoria corporativa, l’empresa Serveis Integrals de Manteniment del Maresme S.L. (@simmar) –que gestiona els serveis de sanejament de la comarca del Maresme– va esperonar els seus treballadors a respondre de manera col·lectiva a la iniciativa a través del seu compte a Instagram. Una vista panoràmica de la depuradora de Mataró, perfectament integrada en una zona urbana d’alta activitat industrial, s’emporta el premi consistent en un lot de llibres tècnics ofert pel Campus UdG Aigua.

Les dues fotos guanyadores són un homenatge als treballadors del sector, tant pel que fa a l’autoria com pel missatge que transmeten.

El premi de la categoria corporativa inclou una petita mostra de la recerca realitzada al grup LEQUIA i a tota la Universitat de Girona en l’àmbit de l’aigua, amb llibres com “Decisiones en los sistemas de saneamiento: un poco de ayuda” (2012), “Guía Técnica para la Implantación de los Bioreactores de Membrana” (2014)”, “Global Change and River Ecosystems – Implications for Structure, Function and Ecosystems Services” (2015) o “Aquatic Biofilms: Ecology, Water Quality and Wastewater Treament” (2016).

El lliurament dels premis tindrà lloc en el transcurs d’una jornada organitzada pel Campus UdG Aigua al mes de juny.