Universitat de Girona

Investigadors i promotors de recerca comparteixen una jornada sobre estratègies de comunicació

L’OITT ha reunit investigadors i gestors de la recerca i la transferència en una jornada sobre disseny i gestió d'estratègies de comunicació i disseminació de projectes amb finançament públic del fons europeu.

La Unitat de Programes Europeus de l'Oficina d’Investigació i Transferència Tecnològica de (OITT) de la Universitat de Girona (UdG) ha aplegat 80 persones del col·lectiu investigador i professionals de la gestió de la recerca per aprofundir en la importància del disseny i gestió d’estratègies de comunicació i disseminació per a projectes europeus. La jornada ha estat organitzada conjuntament els promotors dels grups de recerca de la UdG, aquest 5 de novembre, a l’auditori Manel Xifra Boada del Parc Científic i Tecnològic.

La jornada, desenvolupada en dues sessions, ha estat impartida per l’experta en comunicació i metodologies de projectes i licitacions europees, Patricia Rodriguez Fortún. La primera part ha inclòs una introducció general sobre conceptes clau (comunicació, disseminació, explotació de resultats i sostenibilitat) i la importància dels paquets de treball de comunicació per a les propostes de les convocatòries de l'HORIZON 2020 i Horizon Europe. Seguidament, s’ha presentat la metodologia per a la preparació dels plans de disseminació, explotació de resultats i comunicació, així com l'impacte que genera la recerca.

Durant la segona part, els assistents han posat en pràctica tots els conceptes exposats durant la jornada, per tal d'incorporar-los al pla d'actuacions i al pressupost del projecte.

La jornada ha servit per evidenciar la necessitat tenir una bona estratègia per comunicar, disseminar i divulgar els resultats de la recerca realitzada amb finançament públic del fons europeu.