Universitat de Girona

“Aquí fem llibres”, la iniciativa de la Facultat de Lletres per divulgar la recerca en humanitats

La Facultat de Lletres de la Universitat de Girona reivindica el llibre com a mitjà per comunicar i divulgar els resultats de la recerca.

La Facultat de Lletres de la Universitat de Girona (UdG) ha engegat la campanya “Aquí fem llibres. És (també) la nostra recerca” que té com a epicentre la divulgació de la recerca en l’àmbit humanístic. Aquesta iniciativa, que ha començat avui, 13 de novembre de 2018, vol reivindicar el llibre com a mitjà per comunicar els resultats de la recerca.

La campanya donarà a conèixer els llibres publicats recentment pels investigadors i investigadores de la facultat Maximiliano Fuentes, Francesc Montero, Maria Lluïsa Faxedas i Íngrid Guardiola. També reconeixerà la tasca investigadora de Vicenç Pagès, vinculat a la UdG a través d’una col·laboració amb l’Aula d’Escriptura del Centre Cultural La Mercè de Girona, i de Ferran Achilés, coautor d’una recerca amb Maximiliano Fuentes.

“El nostres sistema universitari ha minimitzat, de manera progressiva, el paper del llibre per privilegiar els articles en revistes indexades de gran impacte que han acabat definint el futur d’una recerca universitària que cada cop és més tancada i restrictiva”, afirma el degà de la Facultat, Àngel Quintana. Segons ell, els llibres formen part de l’ADN de la recerca en humanitats i, amb aquesta iniciativa, pretenen reivindicar-lo per tal que els joves investigadors no el deixin de banda a l’hora de donar a conèixer els seus estudis i treballs d’investigació i literaris.

“Els llibres són (també) la nostra recerca i hem de dir-ho en veu alta, sense complexos”, assegura Quintana. Per això, a partir de dimarts 13 de novembre convertiran la Facultat de Lletres en una àgora on es compartiran aquests llibres i la seva recerca. Aquesta proposta està oberta a tota la ciutadania i, en especial, al col·lectiu d’estudiants i investigadors per potenciar la cohesió i la interdisciplinarietat entre si.

Dimarts, 13 de novembre. A les 12:00 h. Seminari Aurora Bertrana de la Biblioteca del Campus Barri Vell.
Presentació dels llibres Flames a la frontera, de Maximiliano Fuentes i Francesc Montero i Idees Comprometidas. Los intelectuales y la política, de Maximiliano Fuentes i Ferran Archilés.

Divendres, 16 de novembre. A les 12:00 h. Aula B3 de la Facultat de Lletres.
Presentació del llibre Clàssics Revisats, de Vicenç Pagès Jordà, a càrrec del director del Departament de Filologia i Comunicació, Xavier Pla. Amb la col·laboració de l’Aula d’Escriptura del Centre Cultural La Mercè de Girona.

Dimarts, 4 de desembre. A les 12:00 h. Seminari Aurora Bertrana de la Biblioteca.
Presentació del llibre Del simbolismo a la abstracción, de Maria Lluïsa Faxedas. La presentació anirà a càrrec de Ma. Josep Balsach.

Dimarts, 11 de desembre. A les 16:30 h. Seminari Aurora Bertrana de la Biblioteca.
Presentació del llibre L’ull i la navalla, d’Ingrid Guardiola. La presentació anirà a càrrec del degà de la Facultat de Lletres, Àngel Quintana.