Tres diàlegs copsaran a Girona, Argelers i Figueres opinions dels ciutadans sobre la Unió Europea

La Comissió Europea ha llançat un projecte pilot transfronterer per tal que els europeus puguin rebre informació i debatre sobre quina Unió Europea volen. S’organitzaran tres sessions, la primera de les quals tindrà lloc a Girona aquest 8 de novembre, per copsar les inquietuds de la ciutadania a banda i banda de la frontera.

Amb les eleccions al Parlament europeu a l’horitzó, la Comissió Europea ha llançat un projecte pilot per tal que els ciutadans puguin rebre informació i debatre sobre quina Unió Europea volen. El Centre Europe Direct Girona, amb seu a la Universitat de Girona (UdG), i el Centre Europe Direct Pyrénées a Prada de Conflent han estat seleccionats per participar en aquesta iniciativa transnacional.

En tres jornades, els participants posaran en comú les seves opinions sobre la UE: com funciona, les seves prioritats i el futur. L’objectiu de la Comissió Europea és copsar les inquietuds de la ciutadania i identificar si existeixen diferències a banda i banda de la frontera. Alhora, vol aconseguir que l’intercanvi d’opinions ajudi als ciutadans a conèixer millor la UE i a definir la seva participació a les properes eleccions europees que se celebraran el 26 de maig de 2019.

“Diàlegs transfronterers: Cap a una esfera pública europea arrel de les eleccions al parlament europeu 2019” tindrà lloc a Girona, Argelers i Figueres. La participació és oberta a totes les persones de més de 18 anys i inclou els desplaçaments entre les tres ciutats per facilitar que el públic assisteixi a les tres trobades. La inscripció és gratuïta.

1r DIÀLEG TRANSFRONTERER: QUÈ EN SABEM DE LA UNIÓ EUROPEA?
La primera sessió tindrà lloc el 8 de novembre, a partir de les 9:15 h, a l’Auditori de Girona, moderada pel director de la Casa de la Generalitat a Perpinyà, Josep Puigbert i Punset.

10:00h Benvinguda i presentació del projecte

• Narcís Sastre, Regidor de Relacions Exteriors de l’Ajuntament de Girona
  • José Antonio Donaire, Vicerector de Comunicació i Relacions Exteriors de la Universitat de Girona
  • Mariona Illamola Dausà, Directora del Centre Europe Direct Girona, UdG
  • Claire Sardà Vergés, Directora del Centre Europe Direct Pyrénées

10:30h La UE, el que és i el que fa: semblances i diferències respecte d’un Estat-nació

• Alessandro Giordani, Cap d’Unitat de la DG de Comunicació de la Comissió Europea. Debat amb l’audiència

11:30h Pausa cafè i organització dels grups
12:00h Grups de treball: reflexions sobre el paper de les institucions i la presa de decisions a la UE
13:00h Exposició de les conclusions dels grups
13:30h Informe final, i propers esdeveniments

2n DIÀLEG TRANSFRONTERER: LA UE I EL SEU FUTUR
La segona sessió tindrà lloc el 13 de desembre, a partir de les 9:15 h, a Argelers, moderada pel director de la Casa de la Generalitat a Perpinyà, Josep Puigbert i Punset.

10:00h Benvinguda i explicació del desenvolupament de la sessió

• Baudouin Baudru, Cap de la Representació de la Comissió Europea a França

10:30h El marc financer plurianual de la UE

• Baudouin Baudru, Cap de la Representació de la Comissió Europea a França. Debat amb el públic.

11:30h Pausa cafè
12:00h Grups de treball: reflexions entorn, entre d’altres, la migració, defensa, cohesió territorial, agricultura, economia, mobilitat dels joves
13:00h Exposició de les conclusions dels grups
13:30h Informe final i Propers esdeveniments

13:45h Dinar a peu dret

3r DIÀLEG TRANSFRONTERER: LES PROPERES ELECCIONS AL PARLAMENT EUROPEU: EL QUE HEM DE CONÈIXER
La darrera sessió tindrà lloc el 7 de març de 2019, a partir de les 9:15 h, a l’Auditori de Caputxins, moderada pel director de la Casa de la Generalitat a Perpinyà, Josep Puigbert i Punset.

10:00h Benvinguda i explicació del desenvolupament del dia

Representant de l’Ajuntament de Figueres