Universitat de Girona

La UdG, Mosca de Sant Narcís del Col·legi de Periodistes

Els cinc rectors de la història de la institució han participat a l’acte que ha reconegut el paper de la Universitat de Girona difonent la realitat gironina més enllà de les fronteres i per ser un motor econòmic del territori.

La sala d’exposicions de la Casa de Cultura de Girona ha acollit aquest dijous, 25 d’octubre, el lliurament de premis de les Mosques de la Informació 2018. En aquest acte, que cada any organitza la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya, s’han de proclamat els guanyadors.

La Universitat de Girona (UdG) ha rebut el premi Mosca de Sant Narcís, en reconeixement al seu paper difonent la realitat gironina més enllà de les fronteres i per ser un motor econòmic del territori. Els cinc rectors de la història de la UdG han participat a l’acte, Josep M. Nadal, Joan Batlle, Anna M. Geli, Sergi Bonet i Quim Salvi, i s’han adreçat a l’auditor per agrair la distinció.

El catedràtic emèrit de la UdG i alcalde de la ciutat quan aquesta institució es va posar en marxa, Joaquim Nadal, ha glossat el premi i ha convidat els assistents a imaginar Girona sense els edificis i el capital humà la universitat. En la seva opinió, seria una “ciutat escanyolida”, “semblant a aquella Girona grisa que alguns vam conèixer”.

Més premis
El Col·legi de Periodistes ha reconegut amb la Mosca del Col·legi la carrera del periodista Narcís Planas, que va ser director del Diari de Girona, i a l'il·lustrador i ninotaire Joan Antoni Poch ‘JAP’ d’El Punt Avui, que s’ha jubilat aquest estiu.

El premi de Mosca Grossa, votat per les persones col·legiades, ha estat per l'excap de comunicació dels Mossos d'Esquadra, Patrícia Plaja, per la seva gran tasca en la seva gestió comunicativa dels atemptats de Barcelona i Cambrils del mes d’agost del 2017.

Finalment, el periodista Marc Bataller, de l'Oficina de Comunicació del Departament de Salut, ha rebut la mosca Borda per la lentitud, la manca de col·laboració i les poques facilitats que ha proporcionat als mitjans de comunicació local.