Universitat de Girona

El poeta Narcís Comadira, doctor honoris causa de la Universitat de Girona

El dia 15 de novembre ha tingut lloc la sessió acadèmica d’investidura de Narcís Comadira Moragriega com a doctor honoris causa. L’acte s'ha celebrat a les 12 del migdia a l’Aula Magna Modest Prats, església de Sant Domènec, i ha estat presidit pel rector de la UdG, Quim Salvi. El professor Xavier Pla, director del Departament de Filologia i Comunicació, ha exercit de padrí del poeta i ha elogiat els seus mèrits.

Narcís Comadira (Girona, 1942) és un dels poetes catalans amb una trajectòria més sòlida en el panorama de la literatura catalana dels segles XX i XXI. La seva obra, reunida a Poesia 1966-2012, ha merescut múltiples guardons i reconeixements i ha estat traduïda a sis llengües. A més, la seva activitat artística també abraça camps com la pintura (el 2010 es va reunir la seva producció a “Cinquanta anys de pintura. Una antologia”), la traducció, l’articulisme, el teatre, l’assaig, la gastronomia o els llibres de viatge.

Comadira ha participat en múltiples activitats de la Universitat de Girona. La seva aportació més destacada és el mural “Poi s’ascose nel foco che gli affina”, a l’entrada de l’edifici de Sant Domènec, així com la lectura de la lliçó inaugural (“Aprendre de lletra”) del curs 1998-1999 del sistema universitari català, que va tenir lloc a la UdG.

A part de la seva labor com a professor a Arquitectura, Comadira va participar en la rehabilitació del convent de Sant Domènec, i els seus dibuixos i esbossos figuren en diverses publicacions de la UdG. La medalla del rector de la Universitat és obra seva.

La concessió del títol de doctor honoris causa de la Universitat de Girona, màxim reconeixement acadèmic, a Narcís Comadira Moragrega va ser aprovada per acord del Consell de Govern a proposta del Departament de Filologia i Comunicació i va comptar amb l’informe favorable de l’Escola de Doctorat.

Galeria d'imatges de l'acte