Universitat de Girona

Els dos millors cuiners del món, Joan Roca, xef d’El Celler de Can Roca, i Massimo Bottura, xef de l’Osteria Francescana, s'han reunit aquest dimecres, 17 d'octubre, per conversar sobre "L’impacte del malbaratament alimentari", organitzat per la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge - Sant Antoni de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona.

La directora de la Càtedra de Gastronomia i professora de la Facultat de Turisme, Dolors Vidal, ha inaugurat l’acte amb l’auditori ple de gom a gom d’assistents que esperaven veure la conversa entre els dos millors xef del món, segons la llista The World’s 50 Best Restaurants, celebrats enguany a la ciutat de Bilbao.

Joan Roca ha iniciat la conversa posant en context un projecte de Bottura amb xefs de tot el món. Massimo Bottura ha aportat la seva visió sobre el malbaratament alimentari que pateix el planeta. Ha criticat la política migratòria que, segons ell, ha empitjorat amb les polítiques de Donald Trump, i ha reivindicat el lema del seu restaurant: "Bon dia, benvingut i bon profit".

Massimo Bottura ha donat a conèixer el seu projecte Food for soul a través del llibre Il pane è oro (El pa és or), que ha dedicat als assistents en finalitzar l'acte.

La conversa entre Joan Roca i Massimo Bottura es resumeix en la reivindicació de l’empremta cultural, de coneixement i de formació, però sobretot per la realització de la cuina social.

El tancament de l’acte ha estat a càrrec del vicerector de Comunicació i Relacions Exteriors i professor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, José Antonio Donaire. L'expert en Turisme ha recalcal la importància del coneixement de la fam en el món i del que implica el fet de passar gana.