Universitat de Girona

El Campus Compòsits promou l’accés i la transferència de coneixement

La presentació de l’Agrupació Sectorial del Campus Compòsits aplega una seixantena de representants d’empreses i institucions que treballen en el sector.

La innovació, la investigació i el desenvolupament tecnològic esdevenen una necessitat creixent i fonamental que dóna continuïtat al teixit industrial i permet mantenir o augmentar la competitivitat de la indústria en un mercat global. Conscient del valor estratègic de la innovació i de la vinculació entre coneixement i mercat, la Universitat de Girona impulsa la relació entre empreses i entitats del sector a través del Campus Compòsits, dirigit pel Dr. Josep Costa.

La presentació de l’Agrupació Sectorial del Campus Compòsits, que ha tingut lloc el 3 d’abril a l’Auditori Manel Xifra Boada de l’Edifici Narcís Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de la UdG, ha acollit una seixantena de representants d’empreses i institucions que treballen en el sector.
La presentació de l’acte ha anat a càrrec del vicerector de Planificació, Innovació i Empresa, Ramon Moreno Amich, i a continuació ha intervingut la Alexandra Barrio, Manager del Clúster de Materials Avançats de Catalunya, amb la ponència L’ecosistema innovador en l’àmbit dels materials avançats. Una font d’oportunitats. A continuació ha intervingut M. Pilar de Miguel, responsable de l’Àrea de Materiales y Nanomateriales de la Dirección de Promoción y Cooperación del CDTI, amb al ponència Soporte del CDTI a la innovación empresarial en colaboración con centros de investigación. Així mateix, el vicerector de Planificació, Innovació i Empresa, Ramon Moreno Amich ha realitzat una intervenció presentant el Programa de Campus Sectorials i l’orientació a l’R+D+I i la formació a les necessitats del mercat. Per la seva banda, Josep Costa Balanzat ha presentat el Campus Compòsits de la UdG.

En la segona part de la jornada, empreses destacades del sector han presentat les seves experiències de col·laboració amb la universitat: Albert Galan de Twistechnology, Francesc Arbós de Bellapart, Elio Pajares d’Airborne, Francesc Tauler de Samart i Jordi Geli de Polimer Tecnic.