Universitat de Girona

El Festival de Cine de Girona projecta spots publicitaris d'alumnes de l'ERAM als Albèniz

Dotze anuncis realitzats per alumnes de l’Escola Universitària ERAM compartiran pantalla als cinemes Albèniz amb dues pel·lícules protagonitzades per Carla Nieto. La inauguració del certamen tindrà lloc el dimarts, 25 de setembre.

Estudiants de l’Escola Universitària ERAM, adscrita a la Universitat de Girona, donaran el tret de sortida de la 30a edició del Festival de Cinema de Girona, que tindrà lloc del 25 al 29 de setembre. Dotze spots realitzats per estudiants de l’escola es projectaran a l’acte d’inauguració del certamen, aquest dimarts 25 de setembre al Cinemes Albèniz de Girona, amb un títol que els engloba: Talent Emergent.

Els estudiants trepitjaran la catifa vermella al costat de l’actriu gironina Carla Nieto, que protagonitza les dues pel·lícules inaugurals: el curtmetratge Duele dirigit per Bernardo Rumaga; i Consciencia, llargmetratge realitzat per Sergio Peña.

El Festival ha rebut més de 2.000 pel·lícules, de les que se n’han seleccionat 246. Les sales 7, 8 i 10 dels Cinemes Albèniz acolliran 88 films mentre que a la Casa de Cultura –Aula Magna (antiga sala de la Filmoteca Nacional de Catalunya), Auditori Narcís Viader i Aula B– se’n projectaran 158, sovint, de manera simultània.

També es faran visionats a altres espais de la ciutat. A la Fundació Valvi s’hi podran veure les 48 obres que competiran en la categoria de cinema més creatiu, Experimental Art Film. A Moby Disk Records es podran visionar els 45 videoclips de la categoria Music Film, alguns dels quals també es projecten a les sales de cinema del festival.

El darrer dia, dissabte 29 de setembre, es projectaran les pel·lícules i Talent gironí i Cinema amb Ç. Seguidament, es farà el lliurament de premis en una cerimònia presentada per Carla Nieto als Cinemes Albèniz, donant fi així a cinc dies de cinema a la ciutat.