Universitat de Girona

Els tallers de robòtica de ViCOROB reben la distinció Jaume Vicens Vives per la seva qualitat docent

Els premis estan dotats amb 20.000 euros i s’han lliurat en el marc de la inauguració oficial del nou curs acadèmic 2018-2019

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha concedit una distinció Jaume Vicens Vives 2018 als tallers de robòtica submarina de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG) que, des de fa anys, s’ofereixen a les instal·lacions del grup de recerca ViCOROB, al Parc Científic i Tecnològic. Aquesta distinció a la qualitat docent s’ha lliurat per la tasca de divulgació científica i de foment de vocacions tecnològiques i d’enginyeria entre els estudiants universitaris i de secundària, duta a terme per mitjà de tallers pràctics amb eines com la robòtica i la programació, per fomentar el desenvolupament de la creativitat en els joves.

L’investigador de ViCOROB, Xevi Cufí, va recollir la distinció en el marc de la inauguració del curs acadèmic 2018-2019 del sistema universitari català de les mans del president de la Generalitat, Quim Torra. L’acte va tenir lloc ahir, 6 de setembre, al recinte modernista de Sant Pau, a Barcelona, amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) com a amfitriona.

La distinció pels tallers de robòtica submarina i programació s’inclouen en la categoria de premis col·lectius, dotats amb 20.0000 euros. A més de la Politècnica, han estat distingits el Grup Campus d’Arqueologia i Paleontologia de la UAB, el projecte HackLab de la UPF i el projecte Horts Socials de la URV.

També s’han lliurat premis individuals a Pere Pascual Gainza, professor del Departament de matemàtiques de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC; Diana Ferrer Vidal, professora de dret financer i tributari de la URL; i Teresa Sancho Vinuesa, professora dels estudis d’informàtica, multimèdia i telecomunicació de la UOC.