Universitat de Girona

Inventors4Change, guardonat als Premis Federico Mayor Zaragoza

El projecte impulsat pel grup UdiGitalEdu fa quatre anys que connecta escoles del sud de l'Índia amb escoles catalanes i promou el treball col·laboratiu dels infants. UNESCO Tortosa li ha concedit el 1r premi en la categoria d’Educació.

UNESCO Tortosa ha lliurat els X Premis Federico Mayor Zaragoza amb l’objectiu de donar a conèixer experiències d'escoles i d'entitats que contribueixen a formar persones lliures, responsables i compromeses, aportant solucions i eines innovadores de transformació social. En aquest context, el grup de la Universitat de Girona (UdG) UdiGitalEdu ha recollit el 1r premi en la categoria d'Educació en una cerimònia a Tortosa, presidida per Federico Mayor Zaragoza.

Inventors4Change és un projecte impulsat pel grup UdiGitalEdu que, des de fa quatre anys, connecta escoles del sud de l'Índia amb escoles catalanes i promou el treball col·laboratiu dels infants. El projecte fa èmfasi en alumnat de col·lectius vulnerables d'ambdós països.

Cada any durant uns mesos, es creen equips mixtos, amb infants indis i catalans. A través d'un procés d'investigació, diàleg i intercanvis virtuals, acaben construint i programant de manera col·laborativa històries digitals que després comparteixen a Internet. L’eina que utilitzen és l’Scratch, desenvolupada al MIT Media Lab.

Els projectes giren al voltant d'una temàtica social (igualtat de gènere, crisi dels refugiats, etc.) que canvia cada any. L'objectiu és promoure l'Educació per a la Ciutadania Global i ajudar a que aquests nens i nenes esdevinguin agents del canvi de les seves comunitats.

A Catalunya hi han participat les escoles Veïnat (Salt) i Carme Auguet (Girona) així com l'Institut de Gurb. A l'Índia, s’hi han implicat tres escoles de Parikrma Foundation (Bangalore) i l'escola Shanti Bhavan (Tamil Nadu).

Finançat per un ajut Erasmus+ de la Comissió Europea, UdiGitalEdu replicarà aquest model a Europa amb el nou projecte, que han anomenat InventEUrs. Espanya, Itàlia, Regne Unit i Romania són els primers a participar al projecte que, més endavant, s’obrirà a més països.