Universitat de Girona

Ajuts en forma de salari per estudiar a la UdG

El Consell de Govern de 26 de juliol aprova la convocatòria d'ajuts "Beca Salari", una nova iniciativa que s'adreça especialment a aquelles persones amb talent que tenen dificultats econòmiques greus per iniciar o continuar els estudis universitaris de grau.

Amb una dotació inicial de 72.000 euros que arribarà fins a 200.000 el 2021 quan es desplegui tot el programa, les beques salari s’han presentat aquest matí a la seu del Rectorat. La presentació ha comptat amb el rector Quim Salvi; la presidenta del Consell Social, Rosa Núria Aleixandre; la vicerectora d’Estudiants i Inserció Laboral, Laura Vall-llosera, i el coordinador del Consell d’Estudiants, Isaac Coronas.

El rector de la UdG, Quim Salvi, ha fet èmfasi en el compromís social que vertebra la UdG. Aquest programa d’ajuts, ha dit, “incideix de ple en l’educació inclusiva perquè pretén que cap persona amb capacitat es quedi sense estudiar”.

Laura Vall-llosera, vicerectora d’Estudiants i Inserció Laboral, ha detallat que en aquesta primera convocatòria, per al curs 2018-2019, s’han previst un total de 12 ajuts de 6.000 euros cadascun que es percebran en 10 mensualitats de 600 euros bruts  al llarg del curs acadèmic, de setembre a juny. També ha destacat que la UdG és la primera universitat catalana que impulsa amb fons públics uns ajuts d’aquestes característiques.

Podran sol·licitar aquest ajut tant els estudiants que iniciïn els seus estudis de grau com els que, havent-los iniciat amb anterioritat, es matriculen d’altres cursos, i que pateixen una situació econòmica desafavorida. Dependran en un 60% de la renda familiar de l’estudiant i en un 40% del seu expedient acadèmic.

L’objectiu a mig termini és, segons Rosa Núria Aleixandre, presidenta del Consell Social de la UdG, “obrir aquesta iniciativa a empreses i particulars per vertebrar un programa de mecenatge per a estudiants de màster i per alguna àrea de coneixement concreta en funció dels seus interessos”.

El coordinador del Consell d’Estudiants de la UdG, Isaac Coronas, ha declarat que la iniciativa “és molt ben rebuda per l’estudiantat ” que representa i que “és una mesura que va en la línia adequada”. Alhora, ha lamentat que hagi de ser la pròpia universitat la que vetlli per aquest col·lectiu i no pas el govern i ha reivindicat la rebaixa de les taxes al sistema universitari públic català.

Les sol·licituds, juntament amb la documentació requerida, es poden presentar des del 3 de setembre fins al 19 d’octubre a qualsevol oficina del registre de la UdG. El detall de la informació d’aquesta convocatòria d’ajuts és pot consultar a la web de la Secció de Beques i Ajuts

Per optar a un ajut Beca Salari, cal matricular-se d’un curs complert (o crèdits equivalents) d’estudis oficials de Grau en un centre propi de la UdG, no estar en possessió d’un títol del mateix nivell o superior, disposar d’un nivell de renda familiar i les condicions acadèmiques equivalents a les requerides per poder obtenir la beca de caràcter general que concedeix el Ministerio de Educación y Formación Profesional.

La Comissió Avaluadora, formada per la Vicerectora d’Estudiants, la gerent, dos representants del Consell Social, un representant dels estudiants designat pel Consell d’Estudiants i la cap de la Secció de Beques i Ajuts als Estudiants, analitzarà les sol·licituds i farà la proposta de resolució dels 12 ajuts.