Universitat de Girona

La UdG i el teixit empresarial estrenyen vincles per a la innovació

La Universitat de Girona, el Fòrum Carlemany i el Patronat de l’Escola Politècnica de la UdG formalitzen dos convenis de col·laboració per intensificar, d’una banda, les relacions entre la universitat i les empreses de les comarques gironines i, de l’altra, impulsar el Campus Sectorial d’Innovació i Tecnologia.

El rector de la Universitat de Girona (UdG), Quim Salvi, el president del Patronat de l’Escola Politècnica Superior, Jaume Juher, i el president del Fòrum Carlemany, Francesc Bosch han formalitzat un conveni de col·laboració per impulsar l’ecosistema innovador de les comarques gironines. La signatura ha tingut lloc el 20 de juny al Rectorat de la UdG.

En virtut d’aquest acord, la UdG esdevé membre del Fòrum Carlemany de manera que el personal docent i investigador (PDI), el d’administració i serveis (PAS) i els estudiants podran accedir als grups de treball sectorials d’aquesta associació empresarial. Així mateix, la UdG posa l’expertesa del seus investigadors a l’abast de les empreses associades al Fòrum Carlemany i al Patronat de l’EPS per tal de promoure la transferència de coneixement. Les dues assocacions contribuiran en la definició de programes de formació especialitzada que la Universitat du a terme.

El president del Fòrum Carlemany, Francesc Bosch, ha agraït la “complicitat de la UdG a l’hora de teixir aliances amb el sector empresarial” i s’ha mostrat convençut “que faran un gran equip que sabrà sumar esforços per excel.lir”.

Per la seva banda, Jaume Juher, president del Patronat de l’EPS, ha lloat l’apropament de la institució universitària cap a les empreses del seu entorn immediat, de manera que “aquest vincle faciliti el contacte, el coneixement mutu i col·laboracions universitat-empresa”.

D’altra banda, i en el mateix context d’impuls de la transferència de coneixement, el Patronat de l’EPS i la UdG han formalitzat el conveni de col·laboració per a la posada en marxa del Campus sectorial d’Innovació i Tecnologia, centrat especialment en les tecnologies avançades de la producció i disseny de producte, i en la innovació en gestió i organització empresarial. El programa de Campus sectorials de la UdG, que lidera el vicerector de Projectes Estratègics, Josep Calbó, s’ha vist beneficiat amb la recent aprovació d’un Projecte d’Especialització i Competetivitat Territorial (PECT) que comporta finançamanet amb fons FEDER i de la Diputació de Girona, que sumats als fons propis de la UdG repercutiran en la dinamització de l’ecosistema innovador de les comarques gironines i la promoció de l’emprenedoria.

El rector de la UdG, Quim Salvi, s’ha mostrat molt satisfet per la formalització d’aquestes aliances amb el teixit socioeconòmic que “revertiran en la formació i la ocupabilitat dels estudiants i en el desenvolupament de projectes de recerca i transferència de coneixement”.

El Fòrum Carlemany és una associació sense ànim de lucre que agrupa actualment 75 empreses que comparteixen dos grans objectius, l’excel·lència en la gestió empresarial i la millora continua. Per contribuir a l'assoliment d'aquests objectius, es dóna suport a l'intercanvi de coneixements i experiències a través de l'eina del Benchmarking, tècnica de gestió empresarial, que pretén descobrir i definir els aspectes que fan que una empresa sigui més rendible, per després adaptar el coneixement adquirit a les especificitats d’una altra. Hi participen prop de 400 directius distribuïts en 11 grups de treball.

El Patronat Politècnica impulsa i dona suport a les activitats de l’Escola Politècnica Superior de la UdG i fomenta la relació empresa-universitat. Actualment, està format per 125 empreses (115 patrons i 10 col·laboradors) amb 13 noves incorporacions en el darrer any. Un Patronat que destina més de 280.000€ a fomentar la relació universitat-empresa i a despertar vocacions tecnològiques a secundària amb la col·laboració especial de la Diputació de Girona i el Consell Social de la UdG.

La Universitat de Girona és una institució de caràcter públic, creada el 1991 per Llei del Parlament de Catalunya, que ofereix formació de grau i de postgrau en tots els àmbits de coneixement. Compta amb més de 15.000 estudiants, 1.200 professors i 500 persones a l’adminsitració. Està considerada la 5a millor universitat de l’Estat espanyol segons l’estudi de la Fundación Conocimiento y Desarrollo.