Universitat de Girona

Experts, entrenadors i esportistes al 5è Seminari Internacional de Tàctica i Tècnica Esportiva

La cinquena edició del seminari, organitzat per la Càtedra d’Esports i Educació Física de la Universitat de Girona, ha tingut lloc el 26 i 27 de maig al Club Natació Banyoles.

El Club Natació Banyoles ha acollit els dies 26 i 27 de maig la cinquena edició del Seminari Internacional de Tàctica i Tècnica Esportiva, organitzat per la Càtedra d’Esport i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona, que té com a principal objecte d'estudi l'acció tècnica esportiva i el seu entrenament.

Les jornades han comptat amb set ponències i una taula rodona en les quals han participat experts acadèmics com Ludovic Seifert, Pedro Tiago Esteves i Gerard Lasierra; entrenadors esportius d'alta especialització com Jordi Ribera, Diego Ocampo i Pablo Machín; i esportistes d'elit com Esther Guerrero, Noemí Jordana i Albert Sàbat.

Banyoles s’ha convertit així en el centre neuràlgic on s’han reunit estudiants de grau, de màster i de doctorat de l’àmbit de l’esport i investigadors, entrenadors i professionals de l’ensenyament per tal de debatre sobre l'adquisició de les habilitats esportives. Les jornades han tractat l’acció tècnica esportiva i el seu entrenament des d’una perspectiva teòrica i també pràctica i, al mateix temps, han abordat aquesta temàtica amb exemples de diferents modalitats esportives col·lectives i individuals.

El Seminari Internacional de Tàctica i Tècnica Esportiva, organitzat per la Càtedra d’Esports i Educació Física de la UdG és un seminari que es du a terme bianualment des de l’any 2009 i pretén analitzar i aprofundir en tots els aspectes vinculats a les accions tàctiques i tècniques de l'esport. En edicions anteriors, els seminaris han tingut com a objecte d’estudi i discussió la tàctica col·lectiva i els sistemes de joc, la tàctica esportiva i la presa de decisions i l’aprenentatge de la tàctica, unes temàtiques que tenen un especial interès científic i per a l’estudi de l’entrenament esportiu.

Entre els ponents que hi han participat fins ara destaquen, en el vessant científic, el director i professor de l'Institut de Recerca Cognitiva i d'Esports Col·lectius a la Universitat Esportiva Alemanya de Colònia, Daniel Memmert; l’investigador i professor de la Universitat Tècnica de Lisboa, Duarte Araújo; l’investigador i professor de la Universitat de Bordeus, Daniel Bouthier; i l’investigador i professor de la Universitat Franche-Comté, Jean-Francis Gréhaigne. En el vessant de l'entrenament esportiu, destaca la participació de l’exseleccionador espanyol de futbol, Vicente del Bosque; l’entrenador del FC Barcelona d'handbol, Xavier Pascual; l’entrenador ajudant de la selecció de Qatar d'handbol, Manuel Montoya; i l’actual entrenador de la selecció espanyola de bàsquet, Sergio Scariolo.

Podeu trobar el programa del seminari aquí.