Universitat de Girona

Lluís Llach i Miquel Martí i Pol, doctors honoris causa per la UdG

El Consell de Govern ha aprovat l’acord de concessió del màxim reconeixement acadèmic a Lluís Llach, per la qualitat artística de la seva producció musical i poètica, i al poeta Miquel Martí i Pol, a títol pòstum, pels seus mèrits científics i els valors humans, indestriables en la seva poesia. Així mateix, s’ha aprovat atorgar aquesta distinció a Narcís Comadira, Evert Jan Baerends i Sovan Lek.

El Consell de Govern de la Universitat de Girona (UdG), l’òrgan ordinari de la institució, ha aprovat en la sessió d’avui atorgar el títol de doctor honoris causa, el màxim reconeixement acadèmic, a Lluís Llach, per la qualitat artística de la seva producció musical i poètica, i al poeta Miquel Martí i Pol, a títol pòstum, pels seus mèrits científics i els valors humans, indestriables en la seva poesia. L’acte d’atorgament d’aquesta distinció tindrà lloc entre els mesos de juny i setembre de 2017.

Els doctors honoris causa són un referent clau de la Universitat. El lliurament d’aquests títols respon, d’una banda, a la voluntat d’enfortir la UdG com a universitat de referència en el seu entorn intensificant la seva presència en el context universitari català i europeu, i de l’altra, de reconèixer i homenatjar persones rellevants que amb el seu mestratge inspiren la institució.

És per aquest motiu que el Consell de Govern també ha aprovat la concessió del títol de doctor honoris causa a Narcís Comadira, el químic Evert Jan Baerends i l’ictiòleg Sovan Lek. Els acords d’atorgament d’aquests títols, que han rebut prèviament l’informe favorable del Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat, han estat aprovats per assentiment.