Universitat de Girona

La Universitat de Girona (UdG) ja ha donat el tret de sortida a la Setmana del País Convidat, una idea sorgida l’any passat en el marc de la commemoració dels 30 anys del programa Erasmus. La setmana ha arrencat aquest dilluns, 14 de maig, i té Mèxic com a protagonista. L’objectiu és fomentar la internacionalització i l’establiment d’una visió global del país convidat que permeti la connexió amb realitats culturals, geogràfiques i socials diverses.

En aquesta primera edició, s’ha seleccionat Mèxic pel volum de convenis establerts amb centres universitaris d’aquest país i per la dilatada tradició de recerques desenvolupades per investigadors i investigadores de la UdG en aquest país llatinoamericà. Només aquest curs, s'han rebut 74 joves mexicans i la institució col·labora amb 22 organismes mexicans.

La inauguració de la Setmana del País Convidat ha tingut lloc a la Facultat de Dret i ha comptat amb la conferència “La relació històrica entre Mèxic i Catalunya” a càrrec del membre de l’Associació Cultural Mexicano-Catalana (MexCat), Albert Torras. El ponent ha desgranat les relacions culturals i polítiques que el nostre país ha mantingut amb Mèxic al llarg de la història.

L’acte també ha inclòs una conversa entre la directora del Consorcio Internacional Arte y Escuela A.C., Lucina Jiménez, i el director honorífic de la Càtedra Unesco de la UdG, Alfons Martinell. A partir d’aquest diàleg, els assistents han pogut constatar la gran influència que ha tingut la Càtedra en la formació en gestió cultural a Mèxic.

Premis Mercuri
En el marc de l’acte, s’han lliurat els Premis Mercuri 2018 a la mobilitat. El Premi UdG-Mercuri al millor centre "Outgoing", atorgat a la facultat o escola amb millors resultats percentuals en mobilitat d’estudiants en relació amb els seu nombre de titulats, ha estat per la Facultat de Lletres. El Premi UdG-Mercuri al millor centre "Incoming", atorgat a la facultat o escola amb major nombre d’estudiants rebuts, ha estat per la Facultat de Turisme. Finalment, el Departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors de l’Escola Politècnica Superior ha estat guardonat per obtenir els millors resultats percentuals en mobilitat de professorat.

El rector de la Universitat de Girona, Joaquim Salvi, ha clos l'acte i la cap de l’Oficina de Relacions Exteriors de la UdG, Laura Ripoll, ha anunciat que Brasil serà el convidat de l’any que ve.

El programa d’activitats –organitzat per l’Oficina de Relacions Exteriors, amb la col·laboració de la Biblioteca i la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme– continua al llarg de la setmana amb conferències, exposicions, xerrades, una taula rodona i una actuació musical.

Consulteu el detall de les activitats, aquí.